РОЗВИТОК СИСТЕМИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ У США

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.1.15

Ключові слова:

підвищення кваліфікації вчителів, неперервна освіта в США, освіта дорослих

Анотація

Вказано, що на сучасному етапі розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, коли всі знання, у тому числі професійні, швидко стають застарілими, тільки неперервний професійний розвиток дозволить вчителю бути компетентним і ефективно працювати. Освіта протягом усього життя є провідним принципом освіти ХХ ст. Постійне оновлення та розвиток знань вимагає підготовки та підвищення кваліфікації вчителя нового покоління, здатного адекватно розвивати сучасні зміни в суспільстві. У статті проаналізовано історію становлення й розвитку американської системи підвищення кваліфікації шкільних педагогів. Зазначено, що неперервна освіта розвивалася з самого початку в двох напрямках: як педагогічна концепція, парадигма і як феномен практики. Визначено, що розвиток системи підвищення кваліфікації вчителів не був рівномірним й прямолінійним, а був процесом, насиченим реальними змінами, який включав різні етапи. Серед них можна умовно виділити три етапи: 1940–60-ті роки; 1960–80-ті роки ХХ ст.; з 1980 р. донині. На основі аналізу наукових джерел, визначено, що в межах цієї системи існувало дві основні форми підвищення кваліфікації вчителів: навчання на курсах (довгострокових або короткострокових) при університетах і педагогічних коледжах та підвищення кваліфікації, що організовувалось безпосередньо у школах, тобто за місцем роботи педагогів. Також доведено, що формуванню сучасної системи підвищення кваліфікації вчителів значною мірою сприяли дослідження, які проводилися під егідою Національного інституту освіти. Було встановлено, що Національна рада з акредитації педагогічної освіти США розробила стандарти, яким повинні відповідати претендентам на посаду вчителя. На підставі аналізу наукових джерел встановлено, що американська система модернізації орієнтована не тільки на те, щоб дати учителям якісь додаткові сучасні знання, але, насамперед, на стимулювання їх пізнавальної активності, творчих пошуків, особистісного зростання. Зроблено висновок про те, що вирішення проблеми набору й збереження перспективних педагогічних кадрів, комплексної підтримки молодих учителів, ефективного адміністративного і педагогічного супроводу їхнього професійного становлення є ключовими напрямами освітньої політики США протягом останніх десятиліть.

Посилання

Бирюкова Н. А. Основные этапы развития американской системы образования взрослых в XX веке // Казанский педагогический журнал. – 2009. – № 1. С. 119−125.

Войтович И. К. Высшие учебные заведения в условиях реализации концепции непрерывного образования (на примере США) // Многоязычие в образовательном пространстве: сборник научных статей. – М.: Флинта; Наука, 2009. С. 5−9.

Войтовська О. М. Андрагогічні принципи навчання педагогів в системі післядипломної освіти / О. М. Войтовська // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: збірник наукових праць / за ред. В. Г. Кременя. – К. : НАПН України, 2015. – Вип. 1(10). – С. 179–186.

Правдівцева Ю. С. Історико-педагогічні передумови формування сучасної системи підвищення кваліфікації вчителів у США. – К., 2012.

Хатюшина А. А. Теория и практика повышения квалификации учителей США: на примере штата Южная Каролина : дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.08 / А. А. Хатюшина. – М., 2009. – 171 с.

Chickering A. W. The Modern American College: Responding to the New Realities of Diverse Students and a Changing Society. San Francisco, California: Jossey-Bass Inc. Publishers, 1981, p. – 296 p.

Сubberley E. P. The History of Education / E. P. Cubberley // [електронный ресурс] режим доступу: http.www.manybooks.net; Secondary Education in the United States [Report by the Policy Research Project on the Secondary Education in the United States]. – Texas: The University of Texas. – 122 p.

Elementary and Secondary Education Law of 1965: public law 89.10 – official ed. –Washington, 1965. – 58 p.

Higher Education Opportunity Act of 1965: public law 110.315. – official ed. –Washington, 1965.

Leclerc G. Non-stop learning (A Utopia for our times?) // UNESCO Courier. Feb 1991. P. 39 (2)., – 39 p.

Leiter W. M. General Survey Texts on the American Presidency, 1983-1987: A Political Science Selection // Presidential Studies Quarterly. – 1988. – Vol. 18. – № 3. – P. 637–668. [Електронний ресурс] режим доступу: http://www.jstor.org/stable/40574519.

Peterson R. E. Lifelong Learning in America: An Overview of Current Practices, Available Resources, and Future Prospects. USA: The Jossey-Bass Series in Higher Education, 1979. – 293 p.

Schuster L. H. Higher Education in the United States / L. H. Schuster // Revista Electronica de Investigacion Educativa. – 2001. – Vol. 3. – № 2. – P. 3−15.

Strain M. In Defense of a Nation: the National Defense Educational Act, Project English, and the Origin of Empirical Research in Composition / M. Strain // Jac journal – 2005. – Vol. 25.3. – P. 513−532.

The National Defense Education Act of 1958: public law 85-864/ – official ed. – 1958. – P. 1580–1605.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-24