ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ ОЗДОРОВЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ І ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.8Ключові слова:
педагогічні умови, оздоровчі технології, процес фізичного виховання, методична системаАнотація
Розглянуто педагогічні умови формування методичної готовності майбутніх фахівців до використання оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання та життєдіяльності. Охарактеризовано їх складові: організаційно-педагогічні, дидактичні та психолого-педагогічні умови. Розкрито сутність поняття «педагогічні умови», проаналізовано погляди вчених на їх тлумачення та класифікацію. Обґрунтовано педагогічні умови інноваційної методичної системи, які забезпечать ефективне формування знань, умінь та навичок, необхідних у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Подано трактування педагогічних умов методичної системи застосування оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання студентів, під якими розуміють чинники, що позитивно впливають на ефективність методичної підготовки майбутніх фахівців, сприяють формуванню в них методичної готовності до застосування оздоровчих технологій в процесі фізичного виховання і життєдіяльності, підвищенню результативності фізкультурно-оздоровчої діяльності студентів загалом.
Посилання
Гаркуша С. В. Теоретичні та методичні засади формування готовності майбутніх фахівців фізичного виховання до використання здоров’язбережувальних технологій: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / С. В. Гаркуша. – Чернігів, 2015. – 40 с.
Гаркуша С. В. Модель формування готовності майбутніх фахівців фізичного виховання до використання здоров’язбережувальних технологій / С. В. Гаркуша // Педагогічні аспекти професійної підготовки майбутнього фахівця з фізичного виховання і спорту. Вип. № 118. – Т. ІІ. – С. 94–99.
Грибан Г. П. Фізичне виховання студентів аграрних вищих навчальних закладів: монографія / Г. П. Грибан. – Житомир: Вид-во «Рута», 2012. – 514 с.
Єлізаров В. П. Формування валеологічної компетентності студентів у поза аудиторній виховній роботі університету: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / В. П. Єлізаров. – Харків, 2016. – 223 с. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://philosophy.karazin.ua/ua/nauka/rada/elizarov_disser.pdf.
Завидівська Н. Н. Теоретико-методичні засади фундаменталізації фізкультурно-оздоровчої освіти студентів у процесі здоров’язбережувального навчання: автореф. дис. … д.-ра пед. наук: 13.00.02 / Н. Н. Завидівська, – К., 2013. – 44 с.
Завидівська Н. Реорганізація системи фізичного виховання студентів вищої школи: проблеми й перспективи / Н. Завидівська, О. Ханікянц // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: збірник наукових праць Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2016. № 1 (33). – С. 51–56.
Кузнєцова О. Т. Оздоровче тренування студентів: навч. посібник. / О. Т. Кузнєцова. – К.: Вид-во Європейського ун-ту, 2010. – 310 с.
Кузнєцова О. Т. Оздоровче тренування. Тестові завдання для модульного контролю: навч. посібник / О. Т. Кузнєцова. – Рівне: НУВГП, 2013. – 116 с.
Міхеєнко О. І. Теоретичні і методичні основи професійної підготовки майбутніх фахівців зі здоров’я людини до застосування здоров’язміцнювальних технологій: дис. … д.-ра пед. наук: 13.00.04 / О. І. Міхєенко. – Тернопіль, 2016. – 492 с. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.tnpu.edu.ua/naukova-robota/spets-al-zovana-vchena-rada-d58-053-03-13-00-04-teor-yametodika-profes-yno-osv-ti.php.
Пєхота О. М. Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій: навч. посібник / О. М. Пєхота та ін. – К.: Видво А.С.К., 2003. – 240 с.
Присяжнюк С. І. Обґрунтування структурно-функціональної моделі фізичного виховання студентів спеціального медичного відділення із використанням здоров’язбережувальних технологій / С. І. Присяжнюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 2014. – Вип. 6 (49). – С. 126–134.
Футорний С. М. Теоретико-методичні основи інноваційних технологій формування здорового способу життя студентів в процесі фізичного виховання. – автореф. дис. … д.-ра пед. наук: 24.00.02 – К., 2015. – 45 с.