ПРОЕКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • ГАННА ЧАЙКОВСЬКА

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.14

Ключові слова:

екологічна освіта, екологічні проекти, екологічна культура, природоохоронна діяльність, самостійна робота

Анотація

Розглянуто проблему ефективності використання проектної діяльності у вищому навчальному закладі (ВНЗ). Проаналізовано педагогічні можливості екологічних проектів у вирішенні завдань сучасної екологічної освіти. З’ясовано, що реалізація проектних технологій зумовлює зростання ролі кожного студента в навчанні й професійному самовизначенні. Виявлено та охарактеризовано педагогічні умови використання проектів у формуванні екологічної культури студентів: спрямованість завдань проекту на природоохоронну діяльність шляхом залучення студентської молоді до вирішенням важливих локальних і регіональних проблем; посилення ступеня самостійності студентів у реалізації мети проектної діяльності; використання міждисциплінарних зв’язків для вирішення конкретних екологічних завдань і проблем; орієнтація екологічних проектів на майбутню професійну діяльність, систематичне залучення студентів до участі в екологічних проектах впродовж усього періоду навчання у ВНЗ. Встановлено, що дотримання цих умов сприяє розвитку активної природоохоронної позиції студентської молоді, формуванню у неї науково-дослідницьких і науково-практичних умінь та навичок щодо вирішення екологічних проблем, а також умінь ухвалювати рішення і здатності брати на себе екологічну відповідальність за стан довкілля. Доведено, що використання екологічних проектів у навчально-виховному процесі вищої школи створює умови для успішної реалізації завдань екологічної освіти і формуванню в студентів високого рівня екологічної культури.

Посилання

Багрій В. Н. Соціальне проектування як педагогічна технологія проектної культури студентів / В. Н. Багрій // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. – 2014. – № 3. – С. 86–90.

Бауер М. Й. Методологія екологічної освіти / М. Й. Бауер. – Чернівці: Крайова освіта, 2000. – 320 с.

Войтова Л. Формування екологічної культури майбутніх соціальних педагогів у педагогічному ВНЗ / Л. Войтова // Проблеми підготовки сучасного вчителя: збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, 2012. – Вип. 5. – Ч. 1. – С. 144–150.

Драч І. І. Самостійна робота студентів вищих навчальних закладів як важливий елемент сучасної підготовки фахівців / І. І. Драч // Нові технології навчання: наук.-метод. збірник. – К.: Наук.-метод. центр вищої освіти, 2004. – Вип. 37. – С. 86–90.

Ключка С. Еколого-виховний потенціал природоохоронної діяльності в системі морально-етичних цінностей особистості / С. Ключка // Витоки педагогічної майстерності. Серія: Педагогічні науки. – 2015. – Вип. 15. – С. 118–124.

Ключка С. І. Формування екологічної компетентності в процесі професійної підготовки студентів / С. І. Ключка // Вісник Черкаського національний університет імені Богдана Хмельницького, 2011. − Вип. 209. – Ч. 1. – С. 132–136.

Концепція екологічної освіти України / Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2002. – № 7. – С. 3–23.

Лук’янова Л. Б. Інноваційні технології в екологічній освіті фахівців / Л. Б. Лук’янова // Дидактика професійної школи: зб. наук. праць. – К.; Хмельницький, 2005. – Вип. 2. – С. 58–68.

Лук’янова Л. Б. Сучасні підходи до формування екологічної компетентності фахівців /Л. Б. Лук’янова // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, досвід, проблеми: збірник наукових праць. – К.; Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2008. – Вип. 17. – С. 60–70.

Недільська І. І. Методи проектної діяльності та моделювання у практиці викладання біології / І. І. Недільська // Біологія. – 2007. – № 10 (166). – С. 2–4.

Плахотнік О. В. Інноваційні підходи до екологічної освіти молоді / О. В. Плахотнік, В. Є. Головатюк // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Серія: Психолого-педагогічні науки, 2004. – № 3. – С. 88–90.

Пустовіт Г. П. Теоретико-методичні основи екологічної освіти і виховання учнів 1 – 9 класів у позашкільних навчальних закладах: монографія / Г. П. Пустовіт. – К.; Луганськ: Альма-матер, 2004. – 540 с.

Совгіра С. В. Технологія та організація природоохоронних робіт: підручник / С. В. Совгіра, Г. Є. Гончаренко, С. О. Люленко. – К.: Науковий світ, 2011. – 319 с.

Тульська О. Л. Проектна діяльність як засіб розвитку професійної культури майбутніх екологів у процесі фахової підготовки / О. Л. Тульська // Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологіяя.– 2009. – Вип. 3 (145). – С. 199–203.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-26