СУТНІСТЬ І КЛАСИФІКАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ І ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

  • ТЕТЯНА ВЕРЕТЕНКО
  • МАРИНА ЛЕХОЛЕТОВА

Ключові слова:

здоров’язберігальна компетентність, соціальний педагог, соціальний працівник, педагогічні умови

Анотація

Уточнено сутність ключових понять за темою дослідження. Встановлено місце здоров’язберігальної компетентності у професійній діяльності майбутніх соціальних педагогів і працівників. Підвищення рівня здоров’язберігальної компетентності студентів розглянуто як одне із пріоритетних завдань професійної підготовки у вищих навчальних закладах (ВНЗ). На основі теоретичних положень проаналізованих досліджень визначено організаційно-педагогічні, психолого-педагогічні і методичні умови формування здоров’язберігальної компетентності майбутніх соціальних педагогів і працівників під час їх професійної підготовки. Обґрунтовано, що врахування зазначених груп педагогічних умов у професійній підготовці майбутніх соціальних педагогів і працівників підвищить рівень їх здоров’язберігальної компетентності, а саме: прийняття студентами ролі здоров’язберігальної компетентності у досягненні професійної мети; встановлення взаємозв’язків між вивченням навчальних предметів здоров’язберігального спрямування з фаховою діяльністю; усвідомлення необхідності дотримання основних правил здоров’язберігання; здійснення самооцінки, самоаналізу щодо рівня власної здоров’язберігальної компетентності.

Посилання

Бобрицька В. І. Формування здорового способу життя у майбутніх учителів: монографія / В. І. Бобрицька. – Полтава: ТОВ «Поліграфічний центр «Скайтек»», 2006. – 432 с.

Высоцкий С. В. Структура психолого-педагогический условий формирования поисково-творческой направленности личности в процессе обучения / С. В. Высоцкий // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського: зб. наук. праць. – Одеса, 1999. – Вип. 8–9. – С. 90–94.

Гончаренко С. У. Методика навчання і наукових досліджень у вищій школі / С. У. Гончаренко. – К.: Вища школа, 2003. – 323 с.

Джуринський П. Б. Технологічний концепт процесу підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної професійної діяльності / П. Б. Джуринський // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України: електрон. наук. фахове видання. Вип. 1. – Хмельницький, 2015. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2015_1_6.

Духанина Н. М. Педагогические условия: сущность, проблемы, виды и функции / Н. М. Духанина // Историко-педагогические исследования. – К.: Изд-во НПУ им. М. П. Драгоманова, 2011. – Вып. 5. – С. 103–105.

Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / за заг. ред. проф. І. Д. Звєрєвої. – 2-ге вид. – К.; Сімферополь: Універсам, 2013. – 536 с.

Ландо О. А. Специфика модели управления формированием здоровьесберегающей компетентности будущих учителей начального образования / О. А. Ландо // Педагогічні науки. Scientific Journal «ScienceRise» № 4/1 (9). – 2015. – С. 65–71. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://journals.uran.ua/sciencerise/article/view/40596/38225.

Лехолетова М. М. Формування здоров’язберігальної компетентності як завдання професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери / М. М. Лехолетова // Україна в гуманітарних і соціально-економічних вимірах: матеріали Всеукр. наук. конференції, 29–30 квітня 2016 р., ДНУ ім. Олеся Гончара. Ч. І. – Дніпропетровськ: Роял Принт, 2016. – С. 186–188.

Осадченко Т. М. Використання здоров’язбережувальних технологій як педагогічна умова підготовки майбутнього вчителя початкової школи / Т. М. Осадченко // Витоки педагогічної майстерності. – Полтава: Вид-во ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2015. – Вип. 15. – С. 229–233.

Повідайчик О. С. Формування інформаційної культури майбутнього соціального працівника в процесі професійної підготовки: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / О. С. Повідайчик. – Ужгород, 2007. – 278 с.

Хриков Є. М. Педагогічні умови як складова наукових знань / Є. М. Хриков // Шлях освіти. – 2011. – № 2 (60). – С. 11–15.

Цись В. В. Формування готовності вчителів у післядипломній освіті до застосування педагогічних здоров’язбережувальних технологій у початковій школі: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / В. В. Цись. – Чернігів, 2011. – 20 с.

Шеремета М. М. Фактори, що негативно впливають на здоров’язберігання майбутніх соціальних педагогів та роль вищих навчальних закладів у їх подоланні / М. М. Шеремета // Дослідження молодих учених у контексті розвитку сучасної науки: Матеріали ІV щорічної Всеукр. наук.-практ. конференції, 27 березня 2014 р. – К.: Вид-во Київ. ун-ту ім. Б. Грінченка, 2014. – С. 187–192.

Шехавцова С. О. Поняття «педагогічні умови» в контексті формування суб’єктності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки / С. О. Шехавцова // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Додаток 1 до вип. 36. Т. VIII (68): Темат. випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – К.: Гнозис, 2016. – С. 413–420.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-29