ВИКОРИСТАННЯ МЕДІЙНОЇ РЕКЛАМИ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ МІЖКУЛЬТУРНОГО СПІЛКУВАННЯ

Автор(и)

  • ДІАНА РУСНАК

Ключові слова:

медіареклама, міжкультурне спілкування, міжкультурна компетентність, стереотипи, майбутні викладачі французької мови

Анотація

Вказано, що навчання міжкультурної комунікації є головним пріоритетом сучасної освіти, особливо актуально це для навчання майбутніх викладачів іноземних мов. В умовах штучного білінгвізму це стає можливим завдяки залученню у навчальний процес автентичних медійних текстів. Представлено франкомовну медійну рекламу як засіб навчання міжкультурної комунікації. Вивчено умови успішної міжкультурної комунікації. Визначено поняття «міжкультурна компетентність» та її складові. Розглянуто стереотипи як форму соціальних репрезентацій та їх роль і місце у медійній рекламі. Наведено приклад завдань для роботи з медіарекламою відповідно до етапів формування франкомовної комунікативної та міжкультурної компетентностей. Зроблено висновок про ефективність використання медійної реклами в процесі навчання міжкультурного спілкування майбутніх викладачів французької мови.

Посилання

Борисова А. С. Женский гендерный стереотип во французских рекламных текстах / А. С. Борисова // Вестник РУДН. Серия Лингвистика. – 2008. – № 2. – С. 69–75.

Бутенко Н. Ю. Соціальна психологія в рекламі / Н. Ю. Бутенко. [Електронний ресурс] – Режим доступу http://www.readbook.com.ua/book/37/935/.

Елизарова Г. В. Формирование межкультурной компетенции студентов в процессе обучения иноязычному общению: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02 / Г. В. Елизарова. – СПб., 2001. – 371 с.

Карамышева Т. В. Реклама как компонент межкультурной коммуникации / Т. В. Карамышева, А. И. Иванченко // Уроки французского языка. – СПб., 2001. – С. 97–132.

Колбіна Т. В. Сутність міжкультурної комунікації як особливої форми соціальної взаємодії представників різних культур / Т. В. Колбіна // Вісник ХДАК. – 2010. – Вип. 31. – С. 108–116.

Мельник П. Ю. Засвоєння соціокультурних стереотипів у роботі з рекламними повідомленнями / П. Ю. Мельник // Іноземні мови. – 2002. – № 1. – С. 12–15.

Bartes R. Le message publicitaire / R. Bartes // L’aventure sémiologique. – Paris: Éditions du Seuil, 1985. – P. 243–248.

Byram M. Développer la dimension interculturelle dans l’enseignement des langues: une introduction pratique à l’usage des enseignants / Byram M., Gribkova B., Sarkey H. – Conseil de l’Europe, Strasbourg, 2002. – 46 p.

Geay C. La publicité entretient-elle les stéréotypes sur les femmes? [Ressource électronique] / G. Clémence, G. Paola et N.-P. Constance. – le 21 février 2012. – Аccessible à: http://tpestereotypesfemininspub.eklablog.com/.

Girandola F. Psychologie de la persuasion et de l’engagement / F. Girandola. – Presses universitaires de Franche-Comté, 2003. – 400 p.

Gomez S. Les stéréotypes masculins dans la publicité [Ressource électronique] / S. Gomez // Psychologie, Tendances publicitaires. – 28 novembre 2012. – Аccessible à: http://com-gom.com/2012/11/28/lesstereotypes-masculins-dans-la-publicite/.

Moscovici S. Des représentations collectives aux représentations sociales: éléments pour une histoire / S. Moscovici // In Jodelet D. Les représentations sociales. – Presses Universitaires de France, 1989 – P. 62 - 86.

Narcy-Combes M.-F. La publicité comme support à l’éveil interculturel / M.-F. Narcy-Combes // Cahiers de l’APLIUT. – 2004. – Vol. XXIII. – № 3. – P. 7–24.

Perbet O. Stéréotypes et impact de la publicité [Ressource électronique] / O. Perbet. – Аccessible à: http://www.mercatique-electronique.com/encadrer-publicite/stereotypes-impact-publicite/.

15 Puren Ch. Perspectives actionnelles et perspectives culturelles en didactique des langues: vers une perspective co-actionnelle-co-culturelle / Ch. Puren // Les Langues modernes. – 2002 – № 3. – P. 55 –71.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-03