THE AUTOMATIZATION OF SPEAKING SKILLS IN THE PROCESS OF BUILDING AN ACADEMIC ENGLISH PROFESSIONAL COMPETENCE IN SPEAKING OF PROSPECTIVE MARKETERS

Authors

  • АNDRIANA ONUFRIV

Keywords:

academic English professional competence in speaking, prospective marketers, automatization of speaking skills, speaking skills

Abstract

The issue of automatization of speaking skills in the process of building an academic English professional competence in speaking of prospective marketers is highlighted. The essence of an academic English professional competence in speaking of prospective marketers has been analyzed. The structure of an academic English professional competence in speaking of prospective marketers (abilities, skills, knowledge, communicative aptitudes) has been studies. Building of speaking skills is based on the acquisition of declarative and procedural knowledge. The presentation is suggested as a leading tool of building an academic English professional competence in speaking of prospective marketers. The ways of automatization of speaking operations in the process of building an academic English professional competence in speaking of prospective marketers has been grounded. It has been established that automatization of speaking operations in the process of building an academic English professional competence in speaking of prospective marketers occur by the means of developing phonetic, grammar and lexical speaking skills. The automatization of speaking skills is reached by performing certain exercises and tasks. These assignments are receptive, reproductive ones (by a criterion of leading kind of speaking); warming, stereotype-situational and variant-situational ones (by a criterion of the stages of developing skills); simulative and communicative ones (by a criterion of communication). The most widespread exercise and tasks for developing speaking skills, defined by a criterion of communication, are non-communicative, simulative and communicative ones.

References

Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання; наук. ред. укр. вид. С. Ю. Ніколаєва. – К.: Ленвіт, 2003. – 273 с.

Кваліфікаційний комітет УАМ. Посадові функції (обов’язки маркетолога, базовий рівень – фахівець відділу. [Електронний ресурс ] – Режим доступу: http://www.uam.kneu.kiev.ua/rus/content/fah_sertific.pdf.

Кучинова Н. М. Психологічні особливості професійного мислення маркетологів / Н. М. Кучинова // Проблеми сучасної психології. – 2014. – Вип. 24. – С. 441–454.

Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студентів класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / О. Б. Бігич, Н. Ф. Бориско, Г. Е. Борецька та ін.; за заг. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2013. – 590 с.

Рябих Л. М. Лекція як жанр американського академічного дискурсу: автореф. дис. … канд. філол. наук: 10.02.04 / Л. М. Рябих. – Харків, 2014. –18 с.

Сологуб Л. В. Комунікативні стратегії фахової соціалізації адресата у науково-дидактичному дискурсі (на матеріалі сучасних англомовних підручників з екології): дис. … канд. філол. наук: 10.02.04 / Л. В. Сологуб. – Львів, 2015. – 214 с.

Шевчук С. В. Українська мова за професійним спрямуванням: підручник.– 2-ге вид., виправ. і доп. / С. В. Шевчук, І. В. Клименко.– К.: Алерта, 2011. – 696 с.

Published

2017-02-03

Issue

Section

ПРОФЕСІЙНА ІНШОМОВНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ НЕПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ