INTEGRATED ELECTIVE COURSE «TEACHING PRIMARY SCHOOL LEARNERS FOREIGN LANGUAGE AND CULTURE»

Authors

  • OLHA KOLOMINOVA
  • SVITLANA ROMAN

Keywords:

integrated elective course, in-service students of a foreign language and culture, primary school, cross-cultural paradigm

Abstract

Educational, psychological-didactic and methodological fundamentals for the development of integrated elective course for students of foreign language pedagogical higher educational institutions are considered in the article. Their methodological significance for organizing special training in methods of teaching languages for pre-service students to teaching primary school pupils a foreign language, in particular, English language and culture, in compliance with the “Bachelor” education and qualification level. The given course conceptual framework analysis allows to identify its content potential in fulfilling pre-requisites of systematic pre-service foreign language primary school students’ competence in methods of teaching languages development, their ability and readiness for qualitative implementation of professionally important functions of their job in the light of current educational paradigm. The article investigates the ways of formation of readiness for qualitative implementation of a foreign language teacher’ leading functions with a focus on the essence of cross-cultural paradigm as the ontology of modern language education The author’s professional experience in this area validates the described developments.

References

Бігич О. Б. Теорія і практика формування методичної компетенції вчителя іноземної мови початкової школи: навчальний посібник / О. Б. Бігич. – К.: Ленвіт, 2006. – 206 с.

Вовк О. І. Комунікативно-когнітивна компетентність майбутніх філологів: нова парадигма сучасної освіти: монографія / О. І. Вовк. – Черкаси: Видавець Чабаненко Ю. А. 2013. – 500 с.

Державний стандарт початкової загальної освіти. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.mon.gov.ua.

Коломінова О. О. Контроль у навчанні іноземної мови учнів початкової школи в аспекті підручникотворення / О. О. Коломінова // Іноземні мови. – 2014. - № 1. – С. 18–28.

Коломінова О. О. Організація підсумкового контролю навчальних досягнень учнів з англійської мови у початковій школі / О. О. Коломінова, С. В. Роман // Іноземні мови. – 2011. – № 3. – С. 38–47.

Коломінова О. О. Аналіз шкільного підручника як компонент методичної підготовки майбутніх учителів іноземної мови і культури / О. О. Коломінова, С. В. Роман // Проблеми освіти: наук. зб. – К., 2015. – Випуск 80. – Ч. 2. – С. 139–145.

Коломінова О. О. Сучасні технології навчання англійської мови у початковій школі / О. О. Коломінова, С. В. Роман // Іноземні мови. – 2010. – № 2. – С. 40–47.

Методика навчання інозмених мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін. / за заг. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2013. – 590 с.

Рєзнік Л. С. Аналіз теоретичних засад серії НМК з англійської мови для початкової школи / Л. С. Рєзнік // Іноземні мови. – 2010. – № 1. – С. 36–42.

Роман С. В. Методика навчання англійської мови у початковій школі: навчальний посібник / С. В. Роман. – К. Ленвіт, 2009. – 216 с.

Роман С. В. Методична підготовка студентів до реалізації дослідної діяльності вчителя іноземної мови в початковій школі/ С. В. Роман // Іноземні мови. – 2007. – № 3. – С. 23–29.

Роман С. В. Теорія і практика навчання іноземних мов у початковій школі в контексті нової освітньої парадигми / С. В. Роман, О. О. Коломінова // Перспективи раннього навчання іноземних мов в Україні та за кордоном: монографія / за ред. І. В. Самойлюкевич. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. – С. 9–24.

Published

2017-02-03