PEDAGOGICAL CONDITIONS OF DEVELOPMENT OF A TECHNOLOGICAL CULTURE OF MASTERS OF PRODUCTION TRAINING OF AGRARIAN TYPE

Authors

  • O. SHAMRALIUK

Keywords:

pedagogical conditions, technology, technological culture, master of production training of agrarian type, motivation, blended learning, traineeship

Abstract

The article deals with the problem of technological culture of masters of production training in the system of the regional methodical service of vocational education in the context of a sustainable development. It was stated that a high level of technological culture of the teacher is provided by implementing a set of organizational, psychological, pedagogical and didactic activities. It is defined, justified and described the pedagogical conditions that are significant in increasing level of the technological culture of a master of production training of agrarian type: motivation of masters of production training to enhance their technological culture; introduction of the course "Fundamentals of technological culture of a master of production training of agrarian type"; availability of appropriate training and methodological support of a special course; the use of blended learning; methodological support of traineeship.

References

Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел. – К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2005. – 1728 с.

Енциклопедія освіти / АПН України; гол. ред. В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Комар О. Психолого-педагогічні особливості дорослої людини: мотиви та бар’єри її участі в освітньому процесі (досвід Франції) / О. Комар. [Електронний ресурс].– Режим доступу: http://www.uk.x-pdf.ru/5psihologiya/1554125-2-udk-1599475-374744-psihologo-pedagogichniosoblivosti-dorosloi-lyudini-motivi-bar-ri-ii-uchasti-osvitnomu-procesi.php

Михнюк М. І. Теоретичні і методичні основи розвитку професійної культури викладачів спеціальних дисциплін будівельного профілю: дис. ... д-ра. пед. наук: 13.00.04. – К., 2016. – 652 c.

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/344/2013.

Овраменко К. Г. Мотивація педагога як умова зростання професійної компетентності / К. Г. Овраменко. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://lubnyosvita.org.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=564:2015-03-19-07-56-22&catid=36:2013-02-01-07-02-48&Itemid=58

ОлійникВ. В. Стан та перспективи модернізації системи фахового зростання педагогічних працівників України / В. В. Олійник // Освіта на Луганщині. – 2002. – №1 (16). – С. 11 - 14.

Порядок підвищення кваліфікації педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів. Затверджений наказом МОН України від 30.04.2014 р. № 535. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0840-14.

Стратегія розвитку аграрного сектору економіки на період до 2020 року. Схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 р. № 806-р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/806-2013-%D1%80.

Published

2016-11-01

Issue

Section

THE THEORETICAL AND METHODOLOGICAL FEATURES OF TRAINING OF THE SPECIALISTS OF DEFINITE FIELDS AND SPHERES