STRUCTURE AND COMPONENTS OF AN INTEGRATED MODEL FOR PROFESSIONAL COMMUNICATION TRAINING OF STUDENTS IN NONSTANDARD FLIGHT SITUATIONS

Authors

  • OLENA MOSKALENKO

Keywords:

model, modelling, pedagogical system, special flight conditions, non-standard flight situations, safety of flights, structure, component, aviation specialist, high flight educational establishment

Abstract

The structure and basic components of an integrated model for students’ training of professional communication in non-standard flight situations has been defined in the article; the importance of current world methods that require profound knowledge of English to adaptation of aviation specialists’ training for their professional level improvement has been emphasized. It has been analyzed the concepts «model», «modelling», «pedagogical system». Author’s definitions of concepts «pedagogical system of students’ training of professional communication in non-standard flight situations»; «integrated model for students’ training of professional communication in non-standard flight situations» have been characterized. It has been pointed out that all structural elements of an integrated model are interconnected. Integrated model for students’ training of professional communication in non-standard flight situations is comprised of the following basic components: principles of professional preparation of aviation specialists; the components of readiness for professional communication in non-standard flight situations; levels of readiness for professional communication in non-standard flight situations; forms and methods of the English-language aviation specialists’ studying process; organizational and pedagogical conditions for students’ training of professional communication in non-standard flight situations; main stages of an integrated model realization; the result of studying – readiness of aviation specialists to professional communication in non-standard flight situations that need profound English knowledge and skills.

References

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 376 с.

Козяр М. М. Теоретичні та методичні засади професійної підготовки особового складу підрозділів з надзвичайних ситуацій: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / М. М. Козяр. – К., 2005. – 37 с.

Криворучко Л. С. Організація професійної підготовки працівників органів внутрішніх справ до дій в екстремальних умовах: дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07 / Л. С. Криворучко. – Харків, 2008. – 209 с.

Прокоф’єва М. Ю. Моделювання як метод підготовки вчителя початкових класів до диференційованого навчання молодших школярів / М. Ю. Прокоф’єва // Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. Темат. випуск. Додаток 2 до № 3. Т. ІV (29). – К.: Гнозис, 2011. – С. 343–349.

Ягупов В. В. Загальнодидактичні основи навчання військовослужбовців строкової служби Збройних сил України: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / В. В. Ягупов. – К., 2002. – 38 с.

Published

2017-05-29