Example of design

UDC 378.015:355.232


OLHA KRASNYTSKA
ORCID ID: 0000-0002-0417-3318
olya271272@ukr.net
Сandidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor
National Defense University of Ukraine named after Ivan Cherniakhovskyi
Povitroflotskyi Avenue, 28, Kyiv


PEDAGOGICAL CONDITIONS OF FORMING PEDAGOGICAL PROFICIENCY OF FUTURE TEACHERS
OF HIGHER MILITARY EDUCATIONAL INSTITUTIONS

At the present stage of information society development there is a growing demand for preparation of a new generation of scientists and pedagogical workers, who would be able to actively cooperate with their students, create the innovative educational space focused on students’(cadets’) inquiries and needs, involving them into dynamic cognitive independent activity and informal education by means of mastering the disciplines, able to develop and implement authorial methods into the educational practice... (1500-1700 haracters)
Key words: pedagogical excellence, teacher, research and teaching staff, higher military educational institution, student.


ОЛЬГА КРАСНИЦЬКА
Скандидат педагогічних наук, доцент
Національний університет оборони України імені Івана Черняховського
проспект Повітрофлотський, 28, м. Київ

ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ
ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

На сучасному етапі розвитку інформаційного суспільства постало питання підготовки нової генерації науково-педагогічних кадрів, здатних до активної співпраці зі слухацькою аудиторією, створення інноваційного освітнього простору, орієнтованого на запити й потреби слухача ( курсанта, студента) , залучення його до активної пізнавальної самостійної діяльності, неформальної та інформальної освіти через вивчення навчальних дисциплін, здатних розробляти та впроваджувати авторські методики у практику освітньої діяльності...(2200-2700 haracters).
Ключові слова: педагогічна майстерність, викладач, науково-педагогічний працівник, вищий військовий навчальний заклад, слухач.

In the conditions of the development of the information society, there was a need for radical changes in the organization of the system of higher military education and the training of a new generation of scientific and pedagogical personnel. A modern teacher of a higher educational institution must be able not only to design the educational process, develop and implement new educational programs, innovative technologies, but also to be sensitive to new realities and trends of social development and scientific and technological progress, innovations in the field of education, orientate on the latest scientific developments. According to the Concept of Learning 2030, developed by the Organization for Economic Cooperation and Development, its goal is to help each student develop as a whole person, capable of realizing his own potential and contributing to well-being throughout the world [16, p. 67].

The purpose of the article is to determine the pedagogical conditions for the formation of pedagogical skills of future teachers of Higher Military Educational Institutions..

......

LITERATURE

1. Зельницький А., Заболотний О., Левицька Л. Технологізація освітнього процесу вищих військових навчальних закладів. Збірник наукових праць «Військова освіта» Національного університету оборони України імені Івана Черняховського. Київ. 2018. № 1 (37). С. 117–127. 

2. Карплюк С. Формування сприятливого соціально-психологічного клімату в студентській академічній групі педагогічного ВНЗ. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: збірник наукових праць. Київ. 2006. Вип. 9. С. 421–429. 

REFERENCES

1. Zelnytskyi A., Zabolotnyi O., Levytska L. (2018). Tekhnolohizatsiia osvitnoho protsesu vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladiv [Technologization of educational process in higher military educational institutions]. Zbirnyk naukovykh prats «Viiskova osvita» Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy imeni Ivana Cherniakhovskoho. Kyiv. № 1 (37). рр. 117–127. https://doi.org/10.33099/2617-1783/2018-1/114-124 [in Ukrainian].

2. Karpliuk S. (2006). Formuvannia spryiatlyvoho sotsialno-psykholohichnoho klimatu v studentskii akademichnii hrupi pedahohichnoho VNZ [Formation of a Favorable Socio-Psychological Climate in the Student Academic Group at Pedagogical Universities]. Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi: zb. nauk. pr. Kyiv. Vyp. 9. рр. 421–429. URL: http://eprints.zu.edu.ua/5632/1/5.pdf [in Ukrainian].