МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ОСВІТИ В СФЕРІ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ В ПОЛЬЩІ
Ключові слова:
методи, управління, розвиток, освіта, фізична культура, ПольщаАнотація
Досліджено зміст управлінської діяльності з розвитку освіти в сфері фізичної культури і спорту Польщі. Проаналізовано трактування польськими науковцями поняття «метод». Визначено поняття «метод управління» як спосіб реалізації управлінських функцій через організацію розпорядчого впливу суб’єкта управління на об’єкт управління з метою реалізації ним суспільних функцій або сукупність засобів управління, що використовуються способом, який дозволяє найбільш ефективно досягти поставлених управлінських цілей, що визначає якісну сторону системи управління. Сформульоване поняття «методи управління розвитком освіти в сфері фізичної культури і спорту Польщі». Розкрито зміст методів управлінської діяльності розвитком освіти у сфері фізичної культури і спорту цієї країни: економічні; соціально-політичні; адміністративні; морально-етичні методи; методи активізації пізнавальної діяльності; прогнозування; планування; прийняття управлінських рішень та контролю.
Посилання
Гасюк І. Л. Державне управління фізичною культурою та спортом: стан та перспективи розвитку: монографія / І. Л. Гасюк. – Хмельницький: ПП Балюк І. Б., 2011. – 432 с.
Державне управління: навч. посібник / А. Ф. Мельник, О. Ю. Оболенський, А. Ю. Васіна, Л. Ю. Гордієнко. – К.: Знання-Прес, 2003. – 343 с.
Малиновський В. Я. Державне управління: навч. посібник / В. Я. Малиновський. – Луцьк: Ред.- вид. від. Вежа Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки, 2000. – 558 с.
Buchelt B. Znaczenie kierowników liniowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie wybranych procesów realizowanych przez współczesne organizacje. / В. Buchelt // Problemy Zarządzania, 2008. – № 22 (4). – S. 57–73.
Drucker P. F. Praktyka zarządzania. / F. P. Drucker. – Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes, 2005. – 278 s.
Frankfort-Nachmias G., Nachmias D. Metody badawcze w naukach społecznych. – Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2001. – 336 s.
Goriszowski W. Współczesne koncepcje zarządzania i funkcji kierowniczych w oświacie / W. Goriszowski ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie ; Podyplomowe Studium Zarządzania Oświatą. – Warszawa : Wydaw. WSP TWP, 2000. – 154 s.
Griffin R. W. Podstawy zarządzania organizacjami / R. W. Griffin. – Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. – 362 s.
Łobocki M. Metody badań pedagogicznych / M. Łobocki. – Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1978. – 300 s.
Nowak S. Metodologia badań społecznych / S. Nowak. – Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1985. – 456 s.
Pilch T. Zasady badań pedagogicznych / T. Pilch. – Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk, 1977. – S. 117–180.
Ratyński Wł. Psychologiczne i socjologiczne aspekty zarządzania. C. H. Beck, Warszawa, 2005. – 356 s.
Shaughnessy J. J., Zechmeister E. B., Zechmeister J. S. Metody badawczew psychologii. Gdańsk : GWP, 2002. – 434 s.
Sztumski J. Wstęp do metod i technik badań społecznych. Wyd. II. – Warszawa, 1984. – 386 s.