ПРОБЛЕМА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ
Ключові слова:
творчість, педагогіка евристики, стратегії творчого пошуку, проблема, інтуїціяАнотація
Розглядаються форми і методи стратегіальної організації свідомості та настановлення на творчість не лише у навчанні, а й в інших сферах життєдіяльності людини. Акцентується увага на необхідності подолання особистістю сугестивних комплексів, які є внутрішньою перепоною на шляху вирішення нею ускладнених творчих завдань. Розкриваються сутність і виховне значення стратегій творчого пошуку «Альпініст», «Квадратики», «Поезія», що побудовані на емоційно-образній основі.
Посилання
Дункер К. Психология продуктивного (творческого) мышления / К. Дункер // Психология мышления: сб. переводов /под. ред. А. М. Матюшкина. – М.: Педагогика, 1965. – 234 с.
Лукаш В. Педагогіка евристики / В. Лукаш // Рідна школа. – 2002. – № 8–9. – С. 7–9.
Эфроимсон В. П. «Божий дар» или естественный феномен? / В. П. Эфроимсон // Народное образование. – 1991. – № 3. – С. 130–135.
Психология: словарь / под. общ. ред А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского. – М.: Политиздат, 1990. – 494 с.
Каструбин Э. М. Ключ к тайнам мозга / Э. М. Каструбин. – М.: Триада, 1995. – 215 с.
Франкл В. Человек в поисках смысла / В. Франкл. – М.: Прогресс, 1990. – 368 с.