ОСОБЕННОСТИ ЭЛЕКТИВНОГО КУРСА «ОСНОВЫ ИНФОРМАЦИОННОЙ КУЛЬТУРЫ» В ОПП ПОДГОТОВКИ БАКАЛАВРОВ «СРЕДНЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ (АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК И ЛИТЕРАТУРА)»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.25

Ключові слова:

інформаційна культура, елективний курс, професійна підготовка майбутніх учителів іноземних мов

Анотація

Розглянуто проблему інформаційної культури майбутнього вчителя, а також пошуку й апробації ефективних шляхів її формування, що особливо актуально у контексті прагнень інтеграції української освіти до європейського освітнього простору. Ефективним засобом формування інформаційної культури майбутніх учителів іноземних мов визначено розроблений автором елективний курс “Основи інформаційної культури”. У вказаному курсі відображено зміст, форми і методи реалізації авторської технології формування інформаційної культури. Він входить до переліку компонент освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів «Середня освіта (Англійська мова і література)» у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка. Визначено програмні результати і компетентності, формування яких, разом з іншими компонентами вказаної освітньо-професійної програми, забезпечує вивчення дисципліни. Проаналізовано й узагальнено досвід викладання курсу для формування основ інформаційної культури майбутніх учителів іноземних мов та окреслено перспективи його використання у майбутніх освітньо-професійних програмах підготовки здобувачів вищої освіти. Наведено приклад тест-анкети як елемента діагностики рівня сформованості інформаційної культури студента, аналізуються перші навчальні, робочі програми, тематичне наповнення, зміни у програмах впродовж часу викладання дисципліни. Представлено спецкурс в умовах сьогодення, його роль у професійній підготовці майбутніх учителів іноземних мов.

Посилання

Klymenko A. Pedagogichnyi zmist roboty suchasnogo vchytelia inozemnoi movy v merezhi Internet [Pedagogical content of modern foreign language teacher’s work on the Internet]. Foreign Languages in Educational Institutions. Kyiv, 2007. Vol. 1. P. 63–69.

Klymenko A. O. Problema informatsiynoi kultury v ukrainskii pedagogichnii nautsi. [The problem of Information Culture in the Ukrainian pedagogical science] Modern information technologies and innovative teaching methods in specialists’ training: methodology, theory, experience, issues. Collection of scientific papers. Kyiv-Vinnytsia, 2013. Vol. 36. P. 78–83.

Klymenko A. O. Formuvannia informatsiynoi kultury maybutnikh pedagogiv u navchalnii diyalnosti. [Formation of the information culture of intending teachers in study process]: Scientific thesis for the Degree of the Candidate of Pedagogical Sciences in the specialty 13.00.04. Ternopil, 2010. 229 p.

Klymenko A., Zadorozhna I., Quam P. Hybrid Courses in a Foreign Language and Culture for Philology Students. ITLT. Information Technologies and Learning Tools. 2019. Vol. 3 (71). P. 169–182. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2811

Vykhrushch A., Hnatyshyn I., Klymenko A., Medynska O., Synorub H., Horpinich T. Development of Information Culture of students of Humanitarian Specialities ITLT. Information Technologies and Learning Tools. 2019. Vol. 4 (72). – P. 152– 167. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2922

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-15