СУСПІЛЬНО ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.2.11

Анотація

Стаття присвячена аналізу такого освітнього підходу, як суспільно орієнтоване навчання (Service-Learning). Визначено сутність і виокремлено особливості цього навчання. Вказано різницю між суспільно орієнтованим навчанням, волонтерством і практикою. Суспільно орієнтоване навчання визначено як вид навчання, що спрямоване на вирішення реальних проблем громади і передбачає тісний зв’язок зі змістом академічного навчання. Представлено можливості впровадження суспільно орієнтованого навчання в освітній процес закладу вищої освіти. Визначено роль методу проєктування в системі суспільно орієнтованого навчання, який інтегрується з окремим освітнім компонентом. Охарактеризовано етапи і наскрізні процеси розробки та впровадження проєкту з суспільно орієнтованого навчання. Визначено та деталізовано зміст проєктної діяльності в контексті зазначеного навчання: мотивація; діагностика; дизайн та планування проєкту; впровадження; закриття. Розкрито зміст наскрізних процесів проєктування в системі суспільно орієнтованого навчання: рефлексія; ведення записів, систематизація та комунікація; оцінка. Проаналізовано зарубіжну та вітчизняну практики суспільно орієнтованого навчання в умовах закладів вищої освіти та неформальної освіти. Визначено переваги вказаного навчання не лише на спеціальностях з визначеною соціальною складовою (соціальна робота, освітні, педагогічні науки), а й для інших спеціальностей. Виявлено можливості екстраполяції досвіду суспільно орієнтованого навчання в університетах Італії, Словаччини, Малайзії в Україні. Експериментальним шляхом визначено перспективи трансформації форм і методів суспільно орієнтованого навчання в закладах вищої освіти України.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-24

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ УДОСКОНАЛЕННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ