ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ ТА ЕРГОТЕРАПІЇ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.2.14Анотація
Реформування реабілітаційної системи в Україні поступово змінює підходи до надання допомоги пацієнтам різного віку на усіх її етапах (стаціонарний, санаторний, диспансерний). Реабілітаційне обстеження пацієнта, встановлення реабілітаційних цілей, проведення реабілітаційних втручань, подальше коригування індивідуальної програми реабілітації, вимагає від фахівців різних спеціальностей міждисциплінарної колаборації в багатьох сферах життя людини, а саме: фізичному, психологічному, емоційному та соціальному благополуччі. Проаналізовано існуючі освітні програми підготовки майбутніх фахівців за спеціальністю 227 «Фізична терапія та ерготерапія» на бакалаврському та магістерському рівнях в закладах вищої освіти (ЗВО) України. За даними Єдиної Державної Електронної бази з питань освіти (ЄДБО) та сайтів ЗВО проаналізовано напрями професійної підготовки майбутніх фахівців вказаної спеціальності. Акцентовано увагу на компонентах освітніх програм ЗВО циклів професійної підготовки на бакалаврському і магістерському рівнях. Формування мультидисциплінарного підходу при підготовці майбутніх фахівців з фізичної реабілітацїї в Україні відповідно до стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG) вимагає від ЗВО максимальної автономії в цій спеціальності. Можливість поєднання набутих теоретичних знань циклу дисциплін професійної підготовки з напряму «Фізична терапія та ерготерапія» в ЗВО України з проходженням практики безпосередньо на клінічних базах закладає у майбутніх фахівців всебічний та поетапний підхід в роботі до кожного пацієнта.