ДОСЛІДЖЕННЯ ОБІЗНАНОСТІ КЕРІВНИКІВ ОСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ ЩОДО ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНОЮ АДАПТАЦІЄЮ ВЧИТЕЛІВ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.2.22Анотація
В умовах значних соціально-економічних, політичних та інформаційно-технологічних змін, що відбуваються нині в Україні, проблема адаптації особистості виступає на перший план. Це є суттєвим і для діяльності освітніх організацій, які повинні швидко реагувати на виклики сьогодення, вносити необхідні зміни у зміст навчання, знаходити і застосовувати нові форми взаємодії, оскільки працюють з молодим поколінням, яке є більш відкритим до усього нового і швидше, порівняно з дорослими, адаптується до змін у суспільстві. Водночас необхідність введення змін у професійну діяльність вчителів та управлінську (менеджерську) діяльність керівників навчальних закладів згідно з новими соціальними і педагогічними вимогами свідчить, що управління професійною адаптацією вчителів треба розглядати як актуальний напрямок психологічного дослідження і практики. Нова суспільна реальність вимагає розробки нових підходів до психологічної підготовки керівників освітніх організацій, зумовлює актуальність підвищення їх професійної компетентності, зокрема, з психологічних основ управління професійною адаптацією вчителів, врахування зовнішніх і внутрішніх чинників, які впливають на цей процес.