ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.11Ключові слова:
психолого-педагогічні умови, майбутні вчителі географії, компетентнісний підхід, професійна складова, змішане навчання, вміння, навичкиАнотація
Визначено та обґрунтовано психолого-педагогічні умови підготовки майбутніх вчителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу. До них віднесено: формування в майбутніх вчителів географії системи ціннісних орієнтацій; оновлення змісту професійної підготовки майбутніх вчителів географії; використання змішаного навчання у процесі підготовки майбутніх вчителів географії; формування й розвиток алгоритмічного мислення. Завдяки формуванню системи ціннісних орієнтацій, спрямованих на ефективну професійну діяльність й саморозвиток, майбутні вчителі географії будуть більш активно навчатися, здобувати знання, формувати вміння і навички, які важливі для подальшої професійної діяльності. Реалізація другої психолого-педагогічної умови сприятиме формуванню належної теоретичної і практичної бази підготовки майбутніх вчителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу. Реалізація третьої психолого-педагогічної умови сприятиме підвищенню ефективності підготовки майбутніх вчителів географії за рахунок забезпечення доступності, гнучкості та врахування індивідуальних освітніх потреб і можливостей кожного студента. Крім цього, використання змішаного навчання сприятиме підвищенню мотивації, самостійності, активності та активізації самоаналізу, а також забезпечить формування в них тих компетентностей, які необхідні для ефективної професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу. Реалізація четвертої психолого-педагогічної умови забезпечить ефективне формування підготовленості майбутніх вчителів географії до професійної діяльності на засадах компетентнісного підходу за визначеними складовими, зокрема: самоорганізаційною, самоосвітньою, організаційною та технологічною.
Посилання
Barbolina T.M. Rozvytok algorytmichnogo i operaciinogo myslennya u protsesi vyvchennya prykladnogo programnogo zabezpechennia. Kompiuter u shkoli ta simi. K., 2010. № 1. S. 19–22.
Bugaichuk K. L. Zmishane navchannia: teoretychnyi analiz ta strategiia vprovadzhennia v osvitnii proces vyshchykh navchalnykh zakladiv. Informaciini tekhnologii i zasoby navchannia. 2016. T. 54. Vyp. 4. S. 1–18.
Vdovenko V. V. Formuvannia algorytmichnogo myslennia molodshykh shkoliariv na urokakh informatyky. Naukovi zapysky. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnologichnoi osvity. Ch. 4.,Vyp. 11. Kropyvnyczkyi, 2017. S. 23–27.
Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoyi ukrayinskoyi movy (z dod. i dop.) / uklad. i gol. red. V. T. Busel, K.; Irpin:VTF “Perun”, 2005. 1728 s.
Diakonov I. Zmist poniattia «tsinnisna oriyentacia». Multyversum. Filosofskі almanakh. K.: Tsentr dukhovnoyi kultury. 2004, №43. S. 93-101.
Zhabinets N. V. Zmina tsinnostei v umovakh transformatsii ukrainskogo suspilstva. Nova paradygma: Almanakh naukovykh pracz. Vyp. 20. Zaporizhzhya, 2001. S. 129–134.
Kukharenko V. M. Systemni pidkhid do zmishanogo navchannia. Informaciini tekhnologii v osviti. Kherson, 2015,. № 24. S. 53–67.
Novyi tlumachnyi slovnyk ukrayinskoi movy: u 3 t. T. 3 / uklad. V. Yaremenko, O. Slipushko. K.: Akonit, 2000. 863 s.