ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА НАВЧАЛЬНИХ ПЛАНІВ З НІМЕЦЬКОЇ МОВИ ДЛЯ НАРОДНИХ ШКІЛ БУКОВИНИ (ДРУГА ПОЛОВИНА XIX СТОЛІТТЯ)

Автор(и)

  • БОГДАНА ЛАБІНСЬКА

Ключові слова:

німецька мова, навчальний план, народна школа, сітка годин, навчальний матеріал, відділ

Анотація

Охарактеризовано навчальні плани з німецької мови для народних шкіл Буковини у другій половині XIX ст. Поняття «народна школа» розуміється як початкова ланка освіти. Навчання німецької мови в Буковині у досліджуваний період розпочиналося в молодшій школі, яка закладала основи знань цієї мови україномовним учням, і надалі продовжувалося в різних типах середніх шкіл. Аналіз сітки годин і змісту навчального матеріалу для вивчення німецької мови, порівняльна характеристика процесу її навчання в народних школах Буковини та Відня дозволили виокремити спільні та відмінні риси вивчення цієї мови. Встановлено, що навчання німецької мови у початковій школі в Буковині тривало шість років, у Відні – вісім; навчальний матеріал з німецької мови для німецькомовного і ненімецькомовного учня був однаковим; до україномовного учня існували ті ж вимоги щодо знань німецької мови, як і для її носія. Навчальні плани з німецької мови для народних шкіл Буковини і Відня спрямовували зусилля учителів на засвоєння учнями елементарного орфографічоного і граматичного матеріалу, сприяли формуванню навичок діалогічного і монологічного мовлення, розвивали навички читання і письма, формували навички перекладати з рідної мови іноземною і навпаки.

Посилання

Завгородня Т. К. Підготовка вчителів для української народної школи Галичини (1919–1939 роки): монографія / Т. К. Завгородня. – Івано-Франківськ: Плай, 1999. – 126 с.

Законъ з дня 14 мая 1869, которимъ устанавливаются засады учения дотично школъ народнихъ // Хронологический спись законовь, роспоряжений и пр. котрый помещенъ суть в рочнику 1869 переводовъ вестника законовъ державныхъ для Буковины. – Черновцы, 1870. – С. 372–384.

Пенішкевич О. І. Розвиток українського шкільництва на Буковині (XVIII – початок XX століття): монографія / О. І. Пенішкевич. – Чернівці: Рута, 2002. – 520 с.

Labinska В. Extralinguistische Erscheinungsvoraussetzungen der Methodik des Deutschunterrichts in der Bukowina (zweite hälfte des XIX jhs.) / B. Labinska // Codrul Cosminului. Universitatea “Stefan cel Mare”. – Suceava: Discipline “History”, 2016. – Vol. XXII. – № 2. – P. 71–80.

Lehrplan für ungetheilte einclassige Volksschulen in der Bukowina (mit ganztägigem Unterricht). – Czernowitz: Verlag des k. k. Universitäts-Buchhandlung H. Pardini, R. Eckhardt’sche Buchdruckerei, 1888. – 13 S.

Lehrplan für ungetheilte einclassige Volksschulen (mit Halbtagsunterrichte). – Wien: k. k. Schulbücher – Verlage, Druck von Karl Görischek, 1874. – 9 S.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-28