ЗАСТОСУВАННЯ QR-ГЕНЕРАТОРА ЯК ІННОВАЦІЙНОГО ЗАСОБУ ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО КОНТЕНТУ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.32Ключові слова:
трудове навчання, технологічна освіта, інноваційні засоби навчання, QR-генераторАнотація
Охарактеризовано особливості реалізації навчально-виховного процесу в закладах середньої і вищої освіти в умовах воєнного стану в Україні. Вказано на необхідність адаптації навчального контенту до сучасних реалій. Обґрунтовано актуальність використання інноваційних засобів навчання майбутніх фахівців технологічної освіти, а також учнів середньої школи на уроках трудового навчання (технології). Окреслено потенційні можливості QR-генератора як інноваційного засобу навчальної діяльності учасників навчального процесу закладів середньої і вищої освіти. Визначено методичні аспекти його застосування у процесі створення V-картки вчителя (викладача), а також проєктної діяльності майбутніх фахівців технологічної освіти. Проведено експериментальне дослідження ефективності застосування QR-генератора в навчальному процесі закладів середньої і вищої освіти. Обґрунтовано висновки з проведеного дослідження: застосування генератора QR-коду у навчальній технологічній діяльності підвищує інтерес учнів і студентів до засвоєння навчального матеріалу. Це дозволить підвищити рівень престижу навчальних предметів трудового навчання і технологій в закладах середньої освіти, а також сприятиме зростанню ефективності навчального процесу, оволодіння стратегією проєктної діяльності, самостійному вибору режиму навчальної діяльності, організаційних форм і методів навчання. Запропоновано варіант заміни ілюстративно-пояснювальних методів навчання широким спектром різних видів навчальної діяльності, орієнтованих на активне використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) як інструментів пізнання і самопізнання, інструментів дослідження, конструювання, вимірювання і формалізації знань.
Посилання
Вища освіта України. URL: http://www.euroosvita.net/index.php/?category=1&id=3442
Державний стандарт загальної середньої освіти: затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 р. № 1717. Освіта України. 2000. С. 117–118.
Гаврищак Г. Р. Інноваційні графічні технології засобами програмних середовищ. Актуальні проблеми та перспективи технологічної і професійної освіти: матеріали VІ-ї Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Тернопіль, 24–25 травня 2021 р.). Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2021. С. 16–17. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/21948
Гаврищак Г. Р., Уруський А. В. Формування графічної компетентності здобувачів вищої освіти засобами комп’ютерно-орієнтованих технологій. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Серія. Педагогіка. 2021. № 1. C. 6–13. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/19351
Ковальчук В., Ольшанський Л. Професійна підготовка на засадах компетентнісного підходу. Молодь і ринок. 2021. № 11–12. С. 6–10.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. Київ: К.І.С., 2018. 112 с.
Локшина О. І. Становлення «компетентнісної» ідеї в європейській освіті: матеріали. Реалізація європейського досвіду компетентнісного підходу у вищій школі України. Київ: Педагогічна думка, 2019. С. 21–30.
Сокотов Ю., Сорока Т., Уруський А., Гаврищак Г.Р. Особливості підготовки майбутніх учителів технологій засобами програми PRO 100 Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2021. Вип. 2 (24). С. 133–144. URL: http://psv.udpu.edu.ua/article/view/244221
Уруський А. В., Гаврищак Г. Р. Диференціація завдань при формуванні графічної компетентності здобувачів вищої освіти комп’ютерно-орієнтованими засобами навчання. Освітологічний дискурс: наукове електронне фахове видання. Київ, 2022. № 1 (36). С. 141–160. DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.18