МОДЕЛЬ СИСТЕМИ ВІДДАЛЕНОГО НАВЧАННЯ ПРОГРАМУВАННЮ РОБОТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.2.4

Ключові слова:

віддалене навчання, система віддаленого навчання, робототехніка, адаптивна освіта

Анотація

Представлена модель системи віддаленого навчання програмуванню роботів, яка побудована на основі ядра платформи, що складається з чотирьох шарів: інфраструктурний шар містить елементи, які необхідні для функціонування екосистеми, та особливості розміщення апаратних засобів цієї системи один щодо одного; апаратний шар є сукупністю пристроїв, що утворюють апаратну конфігурацію системи: роботи, комп’ютери, до яких вони підключені, веб-камери, що мають детально відображати позиції усіх функціональних вузлів робота; програмний шар, до якого відносять програмні засоби, що підтримують відображення декількох веб-камер, середовище для програмування та компіляції коду; шар зв’язку, куди відносяться канали зв’язку робота з комп’ютером, до якого буде здійснюватися віддалений доступ, а також доступ комп’ютера до інтернету. Реалізація моделі повинна здійснюватись за такими напрямами: інформаційно-консультаційний; освітній; популяризація робототехніки і науково-технічної творчості; оснащення ресурсних центрів, поділених на функціонально-технологічні зони; технологічний. Розкрито переваги віддаленого як елемента адаптивної освіти, що дає можливість студентові віддалено підключатися до класу чи аудиторії через специфічне програмне забезпечення. Проаналізовано погляди вчених щодо проблем віддаленого навчання як елемента адаптивної освіти. При вивченні робототехніки виявлено, що науковці здебільшого звертають увагу на використання інтернет-сервісів, віртуальних навчальних середовищ, робототехніки як перспективного напрямку розвитку STEM-освіти чи аналізують певні системи керування, проте практично не зосереджують уваги на віддаленому навчанні. На базі кафедри комп’ютерних технологій ТНПУ поводилась практична реалізація моделі системи віддаленого навчання програмуванню роботів через підключення до комп’ютера, що розташований у навчальній аудиторії університету за допомогою системи віддаленого доступу, на робочому столі якого представлено відображення робота з двох ракурсів; також там відображено середовище для написання та компіляції мови програмування С++, на якому буде безпосередньо здійснюватися програмування робота, а після компіляції коду користувач одразу має можливість перевірити результат роботи коду. Так створено віддалене робоче місце, до якого студенти зможуть підключатися для виконання лабораторних занять і наочно спостерігати результат своєї робити за допомогою засобів відеозв’язку.

Посилання

Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія. Київ: Атіка, 2009. 684 с.

Бондар В., Шапошнікова, І. Адаптивне навчання студентів як передумова реалізації компетентнісного підходу до професійної підготовки вчителя. Рідна школа. 2013. Ч. 11. С. 36–41.

Бондарук В. В. Використання віртуальних навчальних середовищ при вивченні робототехніки. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. 2019. Вип. 25. С. 120–123.

Дем’яненко В. Б., Дем’яненко В. М. Комп’ютерні засади відкритих системи адаптивного навчання. Адаптивне управління: теорія і практика. Педагогіка. 2018. 4 (7). URL: https://lib.iitta.gov.ua/714639/1/COMPUTER%20BASICS%20OPEN%20SYSTEM%20ADAPTIVE%20LEARNING.pdf

Дерман Д. Технологія освітньої робототехніки. Матеріали ІІ Міжнародної студентської науково-технічної конференції «Природничі та гуманітарні науки. Актуальні питання». 2019. С. 97–98.

Здолбіцька Н., Костючко С., Ковальчук П., Пащук В. Система керування роботом-маніпулятором. Computer-integrated technologies: education, science, production. 2020. 40. Р. 37–43.

Конофольська В. Використання інтернет-сервісів під час навчання робототехніки в умовах дистанційного навчання. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті. 2021. 8. URL: https://www.e-journals.npu.edu.ua/index.php/ikt/article/view/222/319

Морзе Н., Струтинська О., Умрик М. Освітня робототехніка як перспективний напрям розвитку STEM-освіти. Електронне наукове фахове видання «Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету», 2018. 5. С. 178–187.

Цідило І. М., Козіброда С. В. Модель системи підготовки майбутніх інженерів-педагогів у галузі комп’ютерних технологій до вивчення та застосування онтологій комп’ютерних систем. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. 2017. Вип. 16 (59). С. 154–158.

Carter Jr., Richard Al., et al. Self-regulated learning in online learning environments: strategies for remote learning. Information and Learning Sciences. 2020. URL: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/ILS-04-2020-0114/full/html

Hehir E., Zeller M., Luckhurst J., Chandler T. Developing student connectedness under remote learning using digital resources: A systematic review. Education and Information Technologies. 2021. 26 (5). Р. 6531–6548.

Kuong H. C. Enhancing online learning experience: From learners’ perspective. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 2015. 191. Р. 1002–1005.

Laux D., Luse A., Mennecke B. E. Collaboration, connectedness, and community: An examination of the factors infuencing student persistence in virtual communities. Computers in Human Behavior. 2016. 57. Р. 452–464.

Mavengere N., Henriksen-Bulmer J., Passmore D., Mayes H., Fakorede O., Coles M., Atfield-Cutts S. Applying innovative technologies and practices in the rapid shift to remote learning. Communications of the Association for Information Systems. 2021. 48. URL:

https://eprints.bournemouth.ac.uk/35044/3/Mavengere%5EJ%20Nicholas%20Blessing%20et%20al%20%28forthcoming%29%20%20Applying%20Innovative%20Technologies%20and%20Practices%20in%20the%20Rapid%20Shift%20to%20Remote%20Le.pdf

Schultz R. B., DeMers M. N.. Transitioning from emergency remote learning to deep online learning experiences in geography education. Journal of Geography. 2020. 119 (5). Р. 142–146.

Stone C., Springer M. Interactivity, connectedness and ’teacher-presence’: Engaging and retaining students online. Australian Journal of Adult Learning. 2019. 59 (2). Р. 146–169.

Taguchi N. Digitally mediated remote learning of pragmatics. Foreign Language Annals. 2020. 53 (2). Р. 353–358.

Toquero C. M. Emergency remote education experiment amid COVID-19 pandemic. IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation. 2021. 15. Р. 162–176.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-30