ОРГАНІЗАЦІЯ ОСОБИСТІСНОГО САМОВДОСКОНАЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ У СИСТЕМІ ПОЗААУДИТОРНОЇ РОБОТИ
Ключові слова:
позааудиторна робота, форми і напрями позааудиторної роботи, самовдосконалення, особистісне самовдосконаленняАнотація
Позааудиторна робота розглядається як невід’ємна складова навчально-виховного процесу педагогічного вищого навчального закладу (ВНЗ), що забезпечує його безперервність і поєднує в собі освітню (самоосвітню) та виховну (самовиховну) діяльність майбутніх вчителів у вільний від занять час. Акцентується увага на тому, що позааудиторна робота як підсистема навчально-виховного процесу є цілісним утворенням і відповідно має всі системні ознаки: мету, завдання, функції, структуру, зміст, форми, методи та засоби. Визначаються особливості позааудиторної роботи щодо впливу на особистісний розвиток майбутнього вчителя. Вказється, що використання різних форм і напрямів позааудиторної роботи надає можливість розширити вплив на формування особистісних і професійних якостей майбутнього вчителя, стимулювати активність студентів, забезпечити умови розвитку в них здібностей і реалізацію потреб щодо власного розвитку.
Посилання
Vitvy`cz`ka S. S. Osnovy` pedagogiky` vy`shhoyi shkoly`: Pidruchny`k za modul`no-rejty`ngovoyu sy`stemoyu navchannya dlya studentiv magistratury [Foundations of higher education: Textbook by module-rating system of training for graduate students], Kyiv, Centr navchalnoyi literatury, 2006, 384 p.
Gavry`lyuk O. Organizaciya pozaaudy`tornoyi vy`xovnoyi roboty` z formuvannya komunikaty`vnoyi kul`tury` majbutnix uchy`teliv (na materiali kursu «inozemna mova, profesijno spryamovana») [The organization of extracurricular educational work on formation of communicative culture of future teachers (based on the course "foreign language professionally-directed")], Proceedings of the National Academy of State border service of Ukraine, 2013, Vol. 2, pp. 8385.
Kondrashova L. V. Vneauditornaja rabota po pedagogike v pedagogicheskom institute [Extracurricular work on pedagogy at the pedagogical Institute], Kyiv , Vysshaja shkola ,1988, 160 p.
Orlova O. Osoby`stisne samovdoskonalennya uchnya osnovnoyi shkoly`: analiz kategorij ta ponyat`[Self-perfection of the pupil of the basic school: the analysis of categories and concepts], Zbirnyk naukovyx pracz Umanskogo derzhavnogo pedagogichnogo universytetu, 2013, Vol.1, pp. 188–196.
Pedagogika vy`shhoyi shkoly`: navch. posib. [Higher school pedagogics: textbook. manual.], Z. N. Kurlyand, R. I. Xmelyuk, A. V. Semenova ta in.; za red. Z. N. Kurlyand., Kyiv, Znannya, 2007, 495 p.
Pedagogichny`j slovny`k [Pedagogical dictionary], za red. M. D. Yarmachenka, Kyiv, Ped. Dumka, 2001, 167 p.
Petry`chenko L. O. Pidgotovka majbutn`ogo vchy`telya pochatkovoyi shkoly` do innovacijnoyi diyal`nosti v pozaaudy`tornij roboti: avtoref. dy`s. ... kand. ped. nauk [The training of future primary school teachers to innovative activity at extracurricular work], Kirovograd, 2007, 20 p.
Petrovy`ch V. S., Petrovy`ch V. V. Gumanizaciya pozaaudy`tornoyi diyal`nosti uchniv [Humanization of extracurricular activities of students], Gumanizaciya ta gumanitaryzaciya profesijnoyi osvity: naukovo-metod. zb., Kyiv, ISDO, 1996, pp. 118–121.
Reznichenko O. M. Pozaaudy`torna vy`xovna robota u vy`shhy`x texnichny`x zakladax u drugij polovy`ni XX st.. ta napryamy` stanovlennya novogo pokolinnya specialistiv [Extracurricular educational work in higher technical institutions in the second half of XX cent. and directions of formation of new generation of experts], Probl. Inzh.-ped. osvity, 2009, Vol. 24-25, pp. 461–466.
Ujsimbayeva N. V. Zmist, struktura ta osobly`vosti organizaciyi pozaaudy`tornoyi roboty` majbutn`ogo vchy`telya yak skladova jogo osoby`stisnogo samovdoskonalennya [The content, structure and peculiarities of organization of independent work of future teachers as a component of personal self-perfection], Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology, Vol. 36, Issue 74, 2015, pp. 69–71.