ЗАСТОСУВАННЯ ПЕДАГОГІКИ ЕМПАУРМЕНТУ В ПРОЕКТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
Ключові слова:
емпауермент, педагогіка емпауерменту, уроки сталого розвитку, метод проектів, проектування, трудове навчанняАнотація
Розглянуто роль педагогічного емпауерменту в проектній діяльності на уроках трудового навчання. Проаналізовано джерельну базу понять «емпауермент», «педагогіка емпауерменту» та «уроки сталого розвитку». Визначено основні ознаки педагогічного емпауерменту. Аргументовано актуальність вибору цієї стратегії у формуванні творчого потенціалу учнів на уроках трудового навчання. Подано орієнтовну структуру проектної діяльності старшокласників за педагогікою емпауерменту при реалізації проектно-технологічного підходу на уроках трудового навчання та технології. Розглянуто орієнтовну тематику проектів, спрямованих на сталий розвиток старшокласників в процесі трудової діяльності.
Посилання
Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел. – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2009. – 1736 c.
Гершон Д. Эмпауэрмент. Искусство творить такую жизнь, какую вы хотите / Дэвид Гершон, Гейл Страуб. – М.: Сов.-амер. гуманитар. ициатива / Golubka 1992. – 102 с.
Кривоконь Н. І. Поняття наснаження в аспекті психології соціальної роботи / Н. І. Кривоконь // Проблеми загальної та педагогічної психології: зб. наук. праць Ін-ту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – К., 2011. – Т. ХІІІ, ч. 3. – С. 190–198.
Пометун О.І. Уроки для сталого розвитку: навчальний посібник для вчителя з навчального курсу за вибором для учнів 8-го класу загальноосвітніх шкіл / О. І. Пометун, Л. М. Пилипчатіна, І. М. Сущенко. – Дніпропетровськ: ЛІРА, 2013. – 100 с.
Сила Т. І. Міждисциплінарний зміст категорії наснаження / Т. І. Сила // Вісник Чернігівського нац. пед. ун-ту ім. Т. Г.Шевченка. Серія: Психологічні науки. – 2010. – Вип. 82, Т.ІІ. – С. 194–197.