APPLICATION OF EMPOWERMENT PEDAGOGY IN PROJECT ACTIVITY OF PUPILS AT LESSONS OF LABOR TRAINING

Authors

  • N. VOVK
  • M. ZHUKOVA

Keywords:

empowerment, education empowerment, sustainable development lessons, projectbased learning, design, labor training

Abstract

The article discusses the role of teacher empowerment in project activities on the lessons of labor training, an analysis of the sources of the concepts of «empowerment» and «pedagogy of empowerment» and «sustainable development lessons» is made. The main signs of empowerment education. The relevance the choice of this strategy in the formation of creative potential of pupils at lessons of labor training is given reason to. The indicative structure of the project activities of senior pedagogy for empowerment in the implementation of design and technological approach to the lessons of labor training and technology is presented, indicative theme of projects aimed at sustainable development of senior pupils in the course of employment is considered.

References

Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел. – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2009. – 1736 c.

Гершон Д. Эмпауэрмент. Искусство творить такую жизнь, какую вы хотите / Дэвид Гершон, Гейл Страуб. – М.: Сов.-амер. гуманитар. ициатива / Golubka 1992. – 102 с.

Кривоконь Н. І. Поняття наснаження в аспекті психології соціальної роботи / Н. І. Кривоконь // Проблеми загальної та педагогічної психології: зб. наук. праць Ін-ту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – К., 2011. – Т. ХІІІ, ч. 3. – С. 190–198.

Пометун О.І. Уроки для сталого розвитку: навчальний посібник для вчителя з навчального курсу за вибором для учнів 8-го класу загальноосвітніх шкіл / О. І. Пометун, Л. М. Пилипчатіна, І. М. Сущенко. – Дніпропетровськ: ЛІРА, 2013. – 100 с.

Сила Т. І. Міждисциплінарний зміст категорії наснаження / Т. І. Сила // Вісник Чернігівського нац. пед. ун-ту ім. Т. Г.Шевченка. Серія: Психологічні науки. – 2010. – Вип. 82, Т.ІІ. – С. 194–197.

Published

2016-11-01

Issue

Section

METHODOLOGICAL ASPECTS OF TECHNOLOGICAL EDUCATION FOR SCHOOL STUDENTS