ВІДЕОМАТЕРІАЛИ У ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ: ДОСВІД ВИКЛАДАЧІВ ФАКУЛЬТЕТУ ІНОЗЕМНИХ МОВ ТНПУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.17

Ключові слова:

відеоматеріали, онлайн-відеоресурси, викладання іноземних мов, інтенсифікація викладання та вивчення іноземної мови

Анотація

Відзначено, що відеоматеріали стали доступнішими та простішими для використання у процесі опанування іноземних мов завдяки широкому застосуванню інноваційних підходів до навчання мов. Пандемія COVID-19 прискорила масове використання онлайн-навчання, а відеоматеріали стали важливим інструментом дистанційного навчання. Проаналізовано теоретичні і практичні аспекти застосування відеоматеріалів у викладанні та вивченні мов у вищих навчальних закладах. У ході дослідження проведено опитування з метою визначення діапазону цілей та різновидів найбільш поширених видів відеоресурсів. Наведено приклади використання технологій для підтримки залучення відеоматеріалів у процес викладання і вивчення іноземних мов. Окреслено потенційні переваги та проблеми використання відеоматеріалів у викладанні та вивченні мови. Розглянуто найпоширеніші способи застосування відеоматеріалів для індивідуальної роботи студентів: практика аудіювання та розуміння; формування словникового запасу; граматичні навички; практика вимови; культурне занурення; незалежні дослідження; спільні проєкти. Обґрунтовано, що відеоматеріали забезпечують ефективні результати навчання, зокрема підвищують креативність, надихають і мотивують студентів, привертаючи увагу, та сприяють плідній співпраці на заняттях. Аргументовано, що включення відеоматеріалів у самостійну роботу забезпечує інтерактивний досвід навчання, дозволяючи студентам практикувати та застосовувати свої мовні навички в реальному контексті. Зроблено висновок, що медіазаняття стали невід’ємною частиною сучасної освіти і це призвело до змін у процесі засвоєння мови. За умови належної організації та доцільності використання відеоматеріалів у викладанні іноземної мови сприяє підвищенню мотивації, креативності студентів і забезпечує ефективний спосіб вивчення мови в реальному житті.

Посилання

Anderson J. Learning through video: integrating video into the language curriculum. Palgrave Macmillan. New York, 2010. 236 p.

Bandura E. Using video in teaching foreign languages: practical applications. Peter Lang Publishing. Frankfurt, 2016. 236 p.

Benito-Ruiz E., Peterson M. Video and multimedia for language learning. Multilingual Matters. Bristol, 2016. 252 p.

Carrier M. Using video in the language classroom. Cambridge University Press, Cambridge, 1994. 110 p.

Chen Y.-M. Using video materials for listening comprehension instruction in EFL classrooms. The Journal of Asia TEFL, 16 (2), 2019. P. 521–534.

Cheng D., Oxford R. Transforming language teaching through video-based CALL. Routledge. New York, 2019. 190 p.

Kavanagh Y. The use of video in English language teaching: A case study of its application in an advanced level class in a language school in Dublin. MA thesis, University College Dublin, 2018. 167 p.

Klymenko A. O. Informatsiia ta informatsiinyi poshuk u pedahohichnii diialnosti vykladacha vyshchoii shkoly [Information and Process of information Search in Pedagogical Activity of a Higher Education Institution Teacher]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy. zb. nauk. prats. Vyp. 37 / redkol.: I. A. Ziaziun ta in. Kyiv; Vinnytsia: TOV firma “Planer”, 2014. S. 411–416.

Klymenko A. O. Informatsiina diialnist ta zahrozy Internetu u roboti vykladacha VNZ [Information Search Systems and Internet Threats in Higher Educational Institution Teacher’s Professional Activity]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatіuka. Seriia: Pedahohika. 2014. № 1. S. 218–224.

Klymenko A., Zakordonets N., Shymkiv I. The use of multimedia presentations for intensification of foreign languages teaching at tertiary level. ITLT. Information Technologies and Learning Tools. 2017. #3 (59). S. 87–95. URL: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1607

Lee J. S., Son J. B. Effects of video-assisted instruction on English learners; vocabulary learning strategies and lexical knowledge. Language Learning; Technology, 24 (1), 2020. P. 1–23.

Lowe J. Teaching with video: Strategies for language teachers. Cambridge University Press. Cambridge, 2007. 204 p.

Muir K. Teaching with video. Heinle & Heinle Publishers. Boston, 1999. 139 p.

Ortiz-Álvarez L. Teaching foreign languages with technology: Views of emergent researchers. Multilingual Matters. Bristol, 2013. 240 p.

Rassaei E., Namaziandost E. The effect of video on EFL learners; listening comprehension. Journal of Applied Linguistics and Language Research, 4(4), 2017. P. 129–140.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-11