ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ЕНЕРГЕТИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.18Ключові слова:
іншомовна компетентність, майбутні інженери-енергетики, педагогічні умови, іноземна мова, здобувачі вищої освітиАнотація
Проаналізовано проблему пошуку ефективних педагогічних умов формування іншомовної компетентності здобувачів вищої освіти енергетичних спеціальностей і запропоновано шляхи її розв’язання. Подано авторську дефініцію поняття «педагогічні умови». За результатами експертного опитування та з урахуванням власного досвіду визначено основні педагогічні умови, які створюють сприятливе освітнє середовище для іншомовної підготовки здобувачів вищої освіти енергетичних спеціальностей, зокрема: формування позитивної мотивації майбутніх інженерів-енергетиків до вивчення іноземних мов у процесі професійної підготовки; впровадження проєктних технологій в іншомовну підготовку здобувачів вищої освіти; розвиток іншомовних умінь самостійної роботи магістрантів у рецептивних і продуктивних видах мовленнєвої діяльності; міждисциплінарна інтеграція змісту загальнопрофесійної та іншомовної підготовки. Теоретично обґрунтовано зміст кожної з педагогічних умов та наведено приклади їх практичної реалізації в освітньому процесі. Встановлено, що визначені педагогічні умови є ефективними для формування іншомовної компетентності як невід’ємної складової професійної підготовки майбутніх інженерів-енергетиків у технічних закладах вищої освіти.
Посилання
Артюшина М. В., Журавська Л. М., Колесніченко Л. А. Психологія діяльності та навчальний менеджмент: навчальнирй посібник. Київ: КНЕУ, 2008. 336 с.
Білан Н. М. Формування іншомовної компетентності майбутніх інженерів-енергетиків засобами проєктних технологій у технічних університетах: дис. … д-ра філософії: 015. Тернопіль, 2022. 350 с.
Горбатюк Р. М. Теоретичні основи проектної підготовки майбутніх інженерів-педагогів. Молодь і ринок. Дрогобич, 2009. № 2 (49). С. 35–42.
Дерев’янко О. В. Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх гірничих інженерів в процесі навчання фахових дисциплін. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Педагогіка. Хмельницький, 2013. Вип. 5. URL: https://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2013_5_10
Задорожна І. П. Особливості формування іншомовної компетентності майбутніх інженерів-енергетиків засобами навчальних проєктів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022. Вип. 205. С. 31–35.
Луценко О. В. Педагогічні умови формування у майбутніх офіцерів Національної гвардії України свідомого ставлення до навчальної діяльності: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2016. 20 с.
Омельченко Л. М., Керницький О. М. Проблема формування професійної підготовки майбутніх фахівців енергетичного профілю у сучасних умовах. Вісник Кременчуцького державного університету імені Михайла Остроградського. Кременчук: КДУ, 2010. Вип. 3. (62). Ч. 1. С. 169–171.