ПРОБЛЕМА ВИКОРИСТАННЯ ХОЛІСТИЧНОГО ПІДХОДУ В ГУМАНІТАРИЗАЦІЇ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • О. В. ТОЛСТОВА

Ключові слова:

холізм, цілісність, гуманітарність, гуманітаризація, холістичний підхід, освіта, особистість

Анотація

Досліджено взаємозв’язок проблем холізму та гуманітарності шляхом зіставлення відповідних освітніх парадигм. Розкриті особливості сучасного новаторського напряму «холістична педагогіка», в межах якого розробляється концепція цілісної освіти. Розглянуто ідеї гуманітаризації через призму формування холістичного уявлення про навколишній світ і людину. Визначено мету, зміст і результат цілісної освіти та гуманітаризації освіти як процесів, пов’язаних із спеціально організованою діяльністю. Проведено аналіз особливостей змісту обох процесів у контексті їх гуманістичної спрямованості. Представлено деякі напрями використання ідей холістичного підходу в гуманітаризації шкільної освіти з позиції рівноваги, включеності кожного та зв’язку як основних принципів холістичної освіти.

Посилання

Борытко Н. М. Введение в педагогику толерантности: учеб. пособие для студентов пед. вузов / Н. М. Борытко, И. А. Соловцова, А. М. Байбаков. – Волгоград: Изд-во ВГИПК РО, 2006. – 80 с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончеренко. – К.: Либідь, 1997. – 376 с.

Демьяненко И. Ю. Гуманитаризация обучения геометрическому черчению студентов художественно-графического факультета : дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / И. Ю. Демьяненко. – М., 2003. – 162 с.

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: навч. посібник / І. М. Дичківська. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.

Добрускін М. Гуманізація як стратегічний напрям технічної освіти / М. Добрускін // Рідна школа. – 2001. – № 12. – С. 13–16.

Драйден Г. Революція в навчанні; пер. з англ. М. Товкало / Г. Драйден, Дж. Вос. – Львів: Літопис, 2011. – 541 с.

Дубасенюк О. А. Психолого-педагогічні орієнтири розвитку людини: інтегративний підхід / О. А. Дубасенюк, О. В. Вознюк // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2010. – № 49. – С. 3–11.

Заболотна О. Холістична педагогіка як теоретичне джерело шкільної альтернативної освіти / О. Заболотна // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: зб. наук. праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. – 2012. – Вип. 41. – С. 224–230.

История зарубежной психологии (30–60-е годы XX века): сборник / под ред. П. Я. Гальперина, А. Н. Ждан. – М.: Изд-во Моск.ун-та, 1986. – 344 с.

Мацкайлова О. А. Гуманитарность и гуманитаризация образования / О. А. Мацкайлова // Образование и наука. – 2008. – № 5 (53). – С. 11–17.

Миллер Д. Холистическое образование: Педагогика предчувствия. [Електронний ресурс]. – Режим доступа: http://ps.1september.ru/articlef.php?ID=200205007

Новейший философский словарь / cост. А. А. Грицанов. – Мн.: Изд. В. М. Скакун, 1998. – 896 с.

Поплавская Т. Н. Холистическая парадигма образования как возможность выхода из антропологического кризисна / Т. Н Поплавская. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:www.sworld.com.ua/index. php/ru/philosophy-and-philology-113/philosophy-of-education-113/16834-113-0509.

Сікорський П. І. Принципи кредитно-модульної технології навчання / П. І. Сікорський // Вища школа. – 2004. – № 4. – С. 69–76.

Філософський енциклопедичний словник: довідкове видання / В. І. Шинкарук, Є. К. Бистрицький, М. О. Булатов та ін. – К.: Абрис, 2002. – 742 с.

Philosophical Sources of Holistic Education // Turkish journal of Values Education. – 2005. – № 3 (10). – Р. 150–161.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-11-01