КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ ДІАГНОСТУВАННЯ СФОРМОВАНОСТІ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ – ФАХІВЦІВ ІЗ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.26

Ключові слова:

методична компетентність, критерії, показник, рівні, сформованість, діагностування

Анотація

Розглянута проблема розроблення критеріїв і показників діагностування сформованості методичної компетентності майбутніх офіцерів – фахівців фізичної підготовки в Збройних силах України (ЗСУ). Здійснено аналіз наукових праць та узагальнення інформації щодо діагностування сформованості методичної компетентності у майбутніх офіцерів, зокрема фахівців фізичної підготовки і спорту. Визначено і обґрунтовано зміст понять «критерії» і «показники». Доведено важливість формування методичної компетентності майбутніх офіцерів – фахівців фізичної підготовки, яка безпосередньо впливає на результативність їх військово-професійної і найголовніше – фахової діяльності як в повсякденних, так і в бойових умовах. З урахуванням специфіки проведення діагностувального дослідження сформованості методичної компетентності в майбутніх офіцерів – фахівців із фізичної підготовки, а також з урахуванням специфіки виконання ними професійних і фахових завдань, виокремлено такі критерії діагностування сформованості методичної компетентності: ціннісно-мотиваційний, інтелектуальний, професійно-методичний, психологічний і суб’єктний. Для кожного критерію підібрано відповідні показники, які теоретично визначені як найбільш відповідні для діагностування сформованості конкретного компонента методичної компетентності. Доведено, що розроблені критерії та показники діагностування її сформованості дають змогу достатньо повно з’ясовувати її сформованість, а також конкретизувати стрижньові педагогічні умови для цілеспрямованого формування в процесі професійно-педагогічної підготовки у вищому військовому навчальному закладі (ВВНЗ). Проведено аналіз та охарактеризовано чотири рівні сформованості їх методичної компетентності.

Посилання

Бєліков І. О. Критерії та показники діагностування сформованості організаційної компетентності в майбутніх фахівців із фізичної культури і спорту Збройних сил України. Інноваційна педагогіка. 2021. № 38. С. 94–101.

Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. Київ: Перун, 2005. 1728 с.

Вербин Н. Б. Розвиток професійної витривалості майбутніх магістрів військового управління у процесі оперативно-тактичної підготовки: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2019. 299 с.

Коновалов Д. О. Критерії та показники діагностування сформованості фізичної готовності майбутніх офіцерів сухопутних військ до професійної діяльності. Eurasian scientific discussions: The 8th International scientific and practical conference (29–31.08.2022. Barcelona, Spain). 2022. Р. 171–177.

Олійник Л. В. Методика формування методичної компетентності майбутніх офіцерів військ зв’язку в процесі практичної підготовки (на прикладі загальновійськових та військово-спеціальних дисциплін): дис. … канд. пед. наук: 13.00.02. Київ, 2010. 247 с.

Остапенко В. С. Критерії та показники діагностування рівнів розвиненості методичної компетентності викладачів військово-спеціальних дисциплін у вищих військових навчальних закладах. Вісник Національного університету оборони України. 2013. Вип. 4 (35). С. 114–119.

Погребняк Д. В., Ягупов В. В., Малахов Є. В. Система критеріїв оцінювання розвиненості фахової компетентності начальників фізичної підготовки і спорту військових частин Збройних сил України у системі післядипломної освіти. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2019. Sept. VII (82). Issue 202. S. 45–51.

Поливанюк В. В. Критерії та показники оцінювання сформованості професійної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту Збройних сил України. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2021. IX (99), Issue: 252. Р. 42–47.

Професійна освіта: словник: навч. посіб. / уклад. С. Гончаренко, та. ін; за ред. Н. Ничкало. Київ: Вища школа, 2000. 380 с.

Самойленко Н. Ю. Розвиток методичної компетентності майстрів виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2012. 210 с.

Шостак Р. Г. Діагностування сформованості управлінської компетентності майбутніх начальників фізичної підготовки і спорту військової частини. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2021. IX (96). Issue 245. Р. 54–60.

Ягупов В. В., Кива В. Ю. Критерії та показники діагностування розвиненості інформаційно-комунікаційної компетентності викладачів системи військової освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Т. 71. № 3. С. 248–266.

Ягупов В. В., Тракалюк О. Л. Критерії та показники діагностування професійної підготовленості офіцерів оперативно-тактичної ланки управління. Вісник Національного університету оборони України. 2021. № 6 (64). С. 164–175.

Ягупов В. В., Яцино О. В., Тракалюк О. Л. Критерії та показники діагностування організаційно-управлінської компетентності посадових осіб кадрових органів Міністерства оборони та Збройних сил України. Військова освіта: збірник наукових праць Національного університету оборони України. 2022. № 46. С. 325–339.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-11