ПРОСТОРОВЕ МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК ПОКАЗНИК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЇХ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.1.16

Ключові слова:

просторове мислення, просторові уявлення, просторова уява, графічна діяльність, інтелектуальний розвиток, оперування образами, креслення, нарисна геометрія, кресленик деталі

Анотація

Обґрунтовано особливості формування просторового мислення у студентів інженерно-педагогічних спеціальностей під час вивчення ними дисциплін графічного циклу. Уточнено дефініції понять просторе мислення і просторова уява. Зазначено правомірність визначення просторового мислення як самостійного психічного процесу, котре повʼязане з аналізом просторових властивостей і відношень елементів реальних обʼєктів чи їх графічних зображень та оперування цими властивостями у процесі розвʼязування конструкторських задач студентами інженерних спеціальностей закладу вищої освіти. Охарактеризовано зміст та основні оперативні одиниці просторового мислення у здобувачів вищої освіти під час вивчення ними графічних дисциплін. Зазначено залежність рівня розвитку просторового мислення здобувачів вищої освіти від типу оперування ними просторовими образами на заняттях з нарисної геометрії, креслення, інженерної і компʼютерної графіки. Запропоновано типологію студентів інженерно-педагогічних спеціальностей педагогічного вузу залежно від їх рівня розвитку просторового мислення та здатності до уявних просторових перетворень. Проаналізовано також стан рівня розвитку просторового мислення студентів-першокурсників перед початком вивчення ними циклу графічних дисциплін у закладі вищої освіти. Окреслено перспективи вирішення проблеми підвищення рівня просторового мислення здобувачів вищої освіти як показника їх інтелектуального розвитку.

Посилання

Гільбух Ю. З. Розумово обдарована дитина. Психологія, діагностика, педагогіка. Серія: Вчитель і психодіагностика. Київ: НДІ педагогіки і психології, 1992. № 2. 83 с.

Мацко Л. А., Прищак М. Д., Годлевська В. Г. Основи психології та педагогіки: навч. посібник для студентів заочної форми навчання. Вінниця: ВНТУ, 2009. 163 с.

Сидоренко В. К. Інтеграція трудового навчання і креслення: дидактичний аспект. Київ:УДПУ, 1995. 142 с.

Mand Labs. Step by step. URL: https://www.mandlabs.com/current-state-of-stem-education-inus-whatneeds-to-be-done/

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-14