НАВЧАЛЬНЕ ВІДЕО ЯК ТВОРЧИЙ ПРОЄКТ СТУДЕНТІВ-ЖУРНАЛІСТІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ (НА ПРИКЛАДІ ДИСЦИПЛІНИ «СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ: ІНТЕРНЕТ, ТЕЛЕБАЧЕННЯ»)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.18

Ключові слова:

дистанційне навчання, інноваційні практики, медіапродукт, навчальне відео, YouTube-канал

Анотація

Акцентовано на значенні ефективної організації навчального процесу в підготовці майбутніх фахівців із журналістики. Окреслено роль студентоцентризму як орієнтації вищої освіти на особистість здобувача, активне його залучення у навчальний процес. Обґрунтовано актуальність впровадження інноваційних практик в період дистанційного навчання студентів-журналістів. З’ясовано дефініцію понять «навчальне відео», «відеосупровід», «відеолекція», «туторіал», «скринкаст». Класифіковано види навчального відео. Проаналізовано алгоритм створення студентами навчального відео як медіапродукту і використання такого формату як ефективного інструменту в освітньому процесі. Обґрунтовано вибір YouTube-каналу як інтерактивної платформи для презентації навчальних відео студентів-журналістів. Охарактеризовано особливості проведення навчальних відеолекцій четвертокурсниками – майбутніми журналістами: тематику, зміст, специфіку створення і використання технічних програм. Зосереджено увагу на порадах і рекомендаціях здобувачів вищої освіти щодо доцільності впровадження таких форм занять у навчальний процес.

Посилання

Брейм С. Ефективне навчальне відео. URL: https://ceit.ucu.edu.ua/news/efektyvne-navchalne-video/

Бухта Я. Як вчителю зробити освітнє відео в класі чи вдома. URL: https://nus.org.ua/articles/yakvchytelyu-zrobyty-osvitnye-video-v-klasi-chy-vdoma/

Вчитель для 8 мільйонів учнів. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/video-fizyka-dlyavsih/29565334.htm

Ільченко А. М. Студентоцентризм як базовий принцип організації освітнього процесу у вищій школі. URL: https://cutt.ly/fT9KWpU

Киричук К. Ефективний відеоурок: 5 кроків для вчителя. URL: osvitoria.media/experience/efektyvnyj-videourok-5-krokiv-dlya-vchytelya/

Литвин О. Як зробити навчальне відео ефективним? URL: https://cutt.ly/KT9KOUs

Міщенко Т. О., Стадник Н. В. Студентоцентричне навчання як вектор розвитку гуманітарної парадигми освіти. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. 2017. Вип. 17 (60). С. 32–37.

Навчальне відео: створюємо, редагуємо, розміщуємо. URL: https://ceit.ucu.edu.ua/navchalne-videostvoryuyemo-redaguyemo-rozmishhuyemo/

Освітньо-професійна програма «Журналістика» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 061 Журналістика. URL:

https://tnpu.edu.ua/about/public_inform/akredytatsiia%20ta%20litsenzuvannia/osvitni_prohramy/bakalavr/fizh/opp_zhurnalistyka.php

Прибилова В. М. Проблеми та переваги дистанційного навчання у вищих навчальних закладах України. Проблеми сучасної освіти. Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна. 2017. Вип. 4. URL: https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/8791

Синоруб Г. П., Драган-Іванець Н. В. Стрім-трансляція на Ютуб-каналі як інтерактивна презентація студентських проєктів (на прикладі дисципліни «Спеціалізація: інтернет, телебачення»). Role of science and education for sustainable development. House of University of Technology. Katowice, 2021. С. 570–575. URL: https://cutt.ly/iYfFiDG

Ткаченко Т. Навчальне відео на всі випадки життя. URL: https://www.youtube.com/watch?v=cFlmn49HG7A

Центр навчальних та інноваційних технологій. URL: https://ceit.ucu.edu.ua/navchalne-videostvoryuyemo-redaguyemo-rozmishhuyemo/).

Як створити навчальне відео власноруч? URL: http://teach-hub.com/yak-stvoryty-navchalne-video/

13 ідей для ефективного навчального відео. URL: https://cutt.ly/NT9KUlc

Robin H. Kay Exploring the use of video podcasts in education: A comprehensive review of the literature. URL: https://faculty.ontariotechu.ca/kay/files/pubs/video/Kay_2012_LitRev.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-23