ДИСТАНЦІЙНЕ ВИВЧЕННЯ КУРСУ «ІСТОРІЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ XIX СТОЛІТТЯ» В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ: ДОСВІД ВИКЛАДАЧІВ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.24Ключові слова:
дистанційне навчання, пандемія, електронний курс, студент покоління Z, платформа Moodle, інформаційно-комунікаційні технології, освітній супровід, інформаційна компетентність студентів, підготовка майбутніх вчителів-філологівАнотація
Розглянуто специфіку навчального процесу в умовах дистанційного навчання. Презентовано досвід вивчення зарубіжної літератури ХІХ століття на факультеті філології і журналістики Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка в умовах пандемії. Показано, що в умовах карантинних обмежень дистанційне навчання є найбільш прийнятною і продуктивною формою навчання. Доведено, що ефективність дистанційного навчання підвищується з використанням електронного курсу на платформі Moodle. Розкрита специфіка структуризації електронного курсу «Історія зарубіжної літератури ХІХ століття», що враховує особливість профілю фахової підготовки студента-філолога. Обґрунтовано, що студент покоління Z обирає творчий, нетиповий, чітко структурований навчальний матеріал, що мотивує учнів до самостійного навчання, активізує інтелектуальний потенціал студентів, формує вміння нетипового підходу до аналізу літературно-художніх явищ, розвиває критичне мислення та інформаційну компетентність майбутнього вчителя-філолога. Показано методи використання таких інструментів, як мережеві зв'язки, онлайн-освітні платформи, медіаресурси в навчальному процесі. Охарактеризовано специфічні види роботи: заповнення он-лайн словника літературознавчих термінів, виконання індивідуального науково-дослідного завдання у формі творчої роботи; написання підсумкової контрольної роботи у формі есе, проведення лекції – «літературні батли». Дослідження показало, що в умовах пандемії Ковід-19 обидві групи зацікавлених сторін – студенти-філологи і викладачі – отримали користь від використання курсу «Історія зарубіжної літератури XIX століття» через використання цифрової онлайн платформи Moodle.
Посилання
Buyak B. B., Tereshchuk H. V., Habrusyev V. Yu. Zasoby servisu BigBlueButton dlya provedennya onlayn navchannya. Suchasni informatsiyni tekhnolohiyi ta innovatsiyni metodyky navchannya: dosvid, tendentsiyi, perspektyvy: [BigBlueButton service resources for online teaching. Modern Information Technologies and Innovative Teaching Methods: Experience, Trends, Perspectives] materialy V Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi internet-konferentsiyi (m. Ternopil, 30 kvitnya, 2020). Ternopil: TNPU im. V. Hnatyuka, 2020. S. 40–44.
Debbie C. Hampton, Yolanda Keys, Generation Z students: Will they change our nursing classrooms? Journal of Nursing Education and Practice. 2017. Vol. 7. № 4. P. 111–115. URL: http://www.sciedupress.com/journal/index.php/jnep/article/view/10464/6509 DOI: https://doi.org/10.5430/jnep.v7n4p111
Dybkova L. Informatsiyno-komunikatsiyna kompetentnist vykladacha zakladu vyshchoyi osvity v umovakh tsyfrovizatsiyi osvitnoho protsesu [Information and communication competence of a university teacher in the conditions of digitalization of the learning process]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsional'noho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatyuka. Seriya: Pedahohika. 2019. № 1. P. 91–100.
Hassan Soleimani, Ali Asghar Rostami Abu Saeedi Payame, Mahboubeh Rahmanian. Security challenges in mobile assisted language learning in the millennium for education. Advanced Education. 2016. № 6. P. 4–10.
Hrytsak N. R., Isayeva O. O. Studenty pokolinnya Z: problemy osvity [Generation Z students: educational issues]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelya. 2020. Vyp. 1 (21). Ch. 2. P. 64–72.
Huralyuk A., Mytnyk O., Sydorkin Ye. Rozvytok kohnityvnoyi kompetentnosti uchniv u navchalno-vykhovnomu protsesi ZNZ zasobamy informatsiyno-komyuternykh tekhnolohiy [Development of cognitive competence of learners in educational and professional process of knowledge of information computer technologies]. Interdisciplinary Studies of Complex Systems. 2018. № 13. P. 71–82.
Mizyuk V. Zmishane navchannya v umovakh suchasnoyi paradyhmy osvity [Blended learning technology in modern paradigm of education]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatyuka. Seriya: Pedahohika. 2019. № 2. P. 110–118.
Nakaz MON Ukrayiny vid 16.03.2020 № 406 “Pro orhanizatsiyni zakhody dlya zapobihannya poshyrennyu korona virusu SOVID-19”. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-organizacijni-zahodi-dlya-zapobigannya-poshirennyu-koronavirusu-s-ovid-19
Pavlenko O. M., Sharov S. V., Moskalova L.Yu., Sharova T. M., Kovalenko A. S. Realizatsiya dystantsiynoyi formy navchannya zasobamy platformy Moodle u protsesi pidhotovky maybutnikh filolohiv [Implementation of the distance learning by Moodle platforms in the process of future philologists training]. Inzhenerni ta osvitni tekhnolohiyi. 2019. № 7 (3). P. 106–121.
Sholehah, Salsabiila, Khresna B. Sangka and Nurhasan Hamidi (2018). Academic Procrastination on Digital Native Higher Degree Student: Does it Really Matter? Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 262, 416–421.
Stvorennya elektronnykh navchalnykh kursiv ta elektronnykh testiv [Creation of electronic educational courses and electronic tests] / V. V. Vyshnivskyy, M. P. Hnidenko, H. I. Haydur, O. O. Ilyin. Navchalnyі posibnyk. Kyiv: DUT, 2014. 140 p.
Zabolotskyy A.Yu. Problema yakosti dystantsiynoho navchannya. The problem of quality of distance learning. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu imeni Alfreda Nobelya. Seriya: Pedahohika i psykholohiya. 2016. № 1. Р. 221–224.