ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

Ключові слова:

здоров’язбережувальна компетентність, педагогічні умови, майбутні соціальні працівники, студенти, заклади вищої освіти

Анотація

Проаналізовано педагогічні умови формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх соціальних працівників. Вказано, що це сукупність заходів, реалізація яких забезпечує сформованість здоров’язбережувальної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі професійної підготовки. Визначено стан дослідження проблеми в сучасній науковій вітчизняній літературі. Обгрунтовано, що здоров’язбережувальна компетентність – це комплекс знань, умінь, ставлень та цінностей, які спрямовані на збереження й зміцнення здоров’я. Виокремлено наступні педагогічні умови формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі професійної підготовки: підвищення мотивації майбутніх соціальних працівників до здоров’язбережувальної діяльності; створення здоров’язбережувального середовища, що спрямоване на виховання свідомого та дбайливого ставлення до власного здоров’я; урізноманітнення форм здоров’язбережувальної діяльності майбутніх соціальних працівників у позааудиторній роботі.

Посилання

Бойчук Ю. Д. Створення здоров’язберігаючого освітнього середовища як проблема сучасної освіти / Ю. Д. Бойчук // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені В. Винниченка. Серія: Педагогічні науки. – 2009. – Вип. 77. – С. 153–158.

Вакуленко О. В. Здоровий спосіб життя як соціально-педагогічна умова становлення особистості у підлітковому віці: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / О. В. Вакуленко. – К., 2001. – 26 с.

Григоренко Г. В. Здоров’ятворча компетентність підлітків та соціально-педагогічні умови її формування в діяльності загальноосвітнього навчального закладу / Г. В. Григоренко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 4 (48). – С. 215–222.

Гриценко В. А. Соціально-педагогічні умови подолання стану самотності студентів вищих навчальних закладів I-II рівнів акредитації: дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / В. А. Гриценко. – К., 2014. – 266 с.

Ермаков С. С. Информационные аспекты здоровья и здорового образа жизни в электронном научном пространстве / С. С. Ермаков // Валеологія: сучасний стан, напрямки та перспективи розвитку. Матеріали III міжн. наук.-практ. конф. (квітень 2006, Харків). – Харків: ХНУ, 2006. – С. 59–65.

Кальченко Л. В. Соціально-педагогічний захист бездоглядних дітей у притулках для дітей: наук.-метод. посіб. / Л. В. Кальченко. – Луганськ: Луганськ. нац. ун-т. ім. Т.Г. Шевченка, 2010. – 348 с.

Козина Ж. Л. Гармоническое сочетание интеллектуального и физического развития как необходимое условие укрепления здоровья студентов и подготовки квалификованых спортсменов / Ж. Л. Козина, В. С. Ашанин // Физическое воспитание студентов творческих специальностей: сб. наук. трудов; под ред. проф. С. С. Ермакова. – Харьков: ХГАДИ (ХХПИ). 2007. – № 1. – С. 152–156.

Лехолетова М. М. Формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх соціальних педагогів у процесі професійної підготовки: дис. … канд. пед. наук: 13.00.05 «Соціальна педагогіка» (Педагогічні науки) / М. М. Лехолетова. – К., 2018. – 270 с.

Носко Ю. М. Теоретичні аспекта застосування здоров’язбзрежувальних технологій у сучасній школі / Ю. М. Носко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – Вип. 91. – Т. II. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. – 2011. – С. 79–83.

Оржеховська В. М. Здоров’язбережувальне навчання і виховання: проблеми, пошук / В. М. Оржеховська // Наукові записки НДУ імені М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. – 2011. – № 4. – С. 29–31.

Отравенко О. В. Організація інноваційної навчальної діяльності майбутніх фахівців з фізичного виховання через інтерграцію здоров’язбережувальних технологій / О. В. Отравенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. – 2014. – Вип. 3(45). – 2014. – С. 249–253.

Отравенко О. В. Педагогічні умови формування здоров’язбережувальної компетентності учнівської та студентської молоді в умовах ступеневої освіти / О. В. Отравенко // Здоров’я, спорт, реабілітація. – Вип. 4. – 2016. – С. 47–50.

Чайковський М. Є. Соціально-педагогічні умови реабілітації студентів з особливими потребами: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.05 / М. Є. Чайковський. – К., 2006. – 18 с.

Чернецька Ю. І. Соціально-педагогічні умови адаптації старших підлітків у загальноосвітніх санаторних школах-інтернатах: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.05 / Ю. І. Чернецька. – Харків, 2008. – 22 с.

Штифурак В. Є. Соціально-педагогічні засади виховної роботи зі студентською молоддю у вищих навчальних закладах: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.05 / В. Є. Шрифурак. – Луганськ, 2011. – 46 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-30