КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ ДО ДОСЛІДНИЦЬКО-ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

Ключові слова:

доктор філософії, дослідницько-інноваційна діяльність, концептуальна модель, аспірант, професійна підготовка, вища освіта

Анотація

Представлено концептуальну модель підготовки майбутнього доктора філософії до дослідницько-інноваційної діяльності. Актуальність цієї теми пов’язана із становленням і розвитком третього рівня вищої освіти в Україні, що потребує вивчення зарубіжного досвіду та імплементації його у практику. Запропонована модель складається із п’яти блоків. У цільовому блоці зазначаються мета дослідження, нормативні та методологічні засади процесу підготовки майбутніх докторів філософії. Змістовий блок розкриває зміст підготовки аспірантів до дослідницько-інноваційної діяльності, сформований на підставі аналізу сучасних вимог до науково-педагогічних працівників та побудованого профілю доктора філософії, що відображено в освітньо-наукових програмах, навчальних планах та індивідуальних планах роботи аспірантів. В організаційному блоці наведено структуру, завдання і функції інноваційного освітньо-наукового середовища університету. В операційному блоці описано двокомпонентну систему підготовки докторів філософії, де освітній компонент рядом з традиційно-організованим навчанням включає проєктно-організоване та додаткове навчання поза навчальним процесом, а науковий компонент, окрім обов’язкової роботи над дисертаційним дослідженням передбачає інші форми і методи дослідницько-інноваційної діяльності в університеті як складової квазіпрофесійної діяльності майбутніх докторів філософії, а також містить заходи з професійного розвитку молодих науковців. У діагностичному блоці наведено критерії, показники та рівні готовності майбутнього доктора філософії до дослідницько-інноваційної діяльності, зазначаються методи та інструменти їх визначення.

Посилання

Auriol, L., Schaaper, M., & Felix, B. Mapping careers and mobility of doctorate holders: Draft guidelines, model questionnaire and indicators. 2012. OECDiLibrary. DOI: 10.1787/5k4dnq2h4n5c-en

Byars-Winston А., Gutierrez В., Topp S., Carnes M. Integrating Theory and Practice to Increase Scientific Workforce Diversity: A Framework for Career Development in Graduate Research Training. CBE—Life Sciences Education. 2011. Vol. 10. No. 4. P. 357–367. DOI: 10.1187/cbe.10-12-0145.

Calma A. The Context of Research Training in the Philippines: Some Key Areas and Their Implications. Asia-Pacific Education Researcher. 2009. Vol. 18. No. 2. P. 167–184. DOI: 10.3860/taper.v18i2.1321.

Carol C., Abukari A. The impact of work-based research projects at postgraduate level. Journal of Work-Applied Management. 2015. Vol. 7. № 1. P. 3–14. DOI: 10.1108/JWAM-10-2015-006

Луговий В. І. Вища освіта через дослідження: концептуальні засади здійснення й оцінювання / В. І. Луговий, Ж. В. Таланова // Вища освіта України: Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології». – 2012. – Т. 1. – № 3. – С. 16–28.

Стрельніков В. Ю. Сучасні технології навчання у вищій школі / В. Ю. Стрельніков, І. Г. Брітченко. – Полтава: ПУЕТ, 2013. – 309 с.

Товажнянський Л. Л. Болонський процес і підготовка гуманітарно-технічної еліти /Л. Л. Товажнянський // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2004. – № 2. – С. 11–18.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-30