ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • ОЛЕНА ШУРИН

Ключові слова:

особистісно орієнтований підхід, підготовка майбутніх учителів технологій, особистісно орієнтоване навчання, освітній процес

Анотація

Розглянуто педагогічні аспекти реалізації особистісно орієнтованого підходу при підготовці майбутніх учителів технологій. Здійснено теоретичний аналіз досліджень підготовки вчителя до професійної діяльності, зокрема вчителя технологій. Проаналізовано тлумачення особистісного підходу у словниках. Досліджено його обгрунтування у наукових доробках вчених-науковців. Окреслено основні позиції для розуміння сутності особистісно орієнтованого навчання. Визначено ознаки особистісно орієнтованого навчання. Акцентовано увагу на принципі природовідповідності як основному принципі особистісно орієнтованого навчання. Визначено основні завдання та висвітлено вихідні положення побудови особистісно орієнтованої системи навчання. Окреслено критерії ефективної організації особистісно орієнтованого навчання. Означено підходи особистісно орієнтованої освіти. Виокремлено головні методичні компоненти особистісно орієнтованого навчання дотримання яких забезпечує дійовість підходу та виділені найбільш значимі умови його реалізації при підготовці майбутніх учителів технологій. З’ясовано, що ефективність особистісно орієнтованого навчання значною мірою залежить від підготовки майбутніх педагогів до його здійснення та розвитку і формування у них творчої активності, творчої ініціативи, пошуку. Виділені найбільш значимі умови реалізації особистісно орієнтованого підходу при підготовці майбутніх учителів технологій. Конкретизовано методичні засади реалізації особистісно орієнтованого підходу в процесі професійної підготовки майбутніх учителів технологій.

Посилання

Гончаренко С.°У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 375 с.

Єфіменко С. М. Особливості професійної підготовки майбутніх учителів технологій / С. М. Єфіменко // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Серія: Педагогічна. – 2011. – № 17. – С. 150–152.

Найповніший тлумачний словник української мови. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://eslovnyk.com/.

Пєхота О. М. Особистісно орієнтоване навчання: підготовка вчителя: монографія / О. М. Пєхота, А. М. Старєва. – Миколаїв: Іліон, 2007. – 272 с.

Рибалка В. В. Особистісний підхід у профільному навчанні старшокласників: автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07 / В. В. Рибалка. – К., 1998. – 40 с.

Сергійчук О. А. Педагогічні аспекти реалізації особистісно орієнтованого підходу в навчальному процесі ВНЗ / О. Сергійчук, А. Сембрат. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://library.udpu.org.ua/library_files/psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/48/6.pdf.

Соціолого-педагогічний словник / уклад.: С. У. Гончаренко, В. В. Радул, М. М. Дубінка та ін.; за ред. В. В. Радула. – К., 2004.

Термінологічний словник. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: posibnyky.vntu.edu.ua/psihologiya/slov.htm.

Тимощук Н. С. Інноваційні технології підготовки майбутнього педагога до особистісно орієнтованого виховання учнівської молоді. / Н. С Тимощук // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка.– 2005. – Вип. 25. – С. 129–132.

Чепка О. Особистісно орієнтований підхід у підготовці майбутнього вчителя / О. Чепка // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.twirpx.com/file/702770/

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-09-28