ОСОБЛИВОСТІ КОНТРОЛЮ ЗА ПРОЦЕСОМ І РЕЗУЛЬТАТОМ ФОРМУВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ У САМОСТІЙНІЙ РОБОТІ

Автор(и)

  • НАТАЛІЯ МАЙЄР

Ключові слова:

індивідуальна траєкторія учіння, іноземні мови, майбутній викладач, методична компетентність, контроль, критерії, самостійна робота

Анотація

Розкрито особливості контролю за процесом і результатом формування методичної компетентності майбутніх викладачів іноземних мов у процесі їхньої самостійної роботи за індивідуальною траєкторією учіння в спеціально спроектованому і розробленому інформаційно-комунікаційному навчальному середовищі. Запропоновано авторське тлумачення поняття «контроль за процесом і результатом формування методичної компетентності» і описано особливості самоконтролю магістрантами. Конкретизовано функції контролю, його форми і види та представлено їх зміст. Визначено об’єкти і засоби контролю за рівнем розвитку складників методичної компетентності. Обґрунтовано критерії оцінювання методичних знань, а також методичних умінь розроблення плану-конспекту фрагмента практичного заняття з іноземної мови в умовах навчальної діяльності у межах дисципліни «Методика навчання іноземних мов у вищій школі», укладання плану-конспекту практичного заняття і сценарію позааудиторного заходу іноземною мовою в реальних умовах організації освітнього процесу під час педагогічної практики магістрантів.

Посилання

Азимов Э. Г. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) / Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин. – М.: Издательство ИКАР, 2009. – 448 с.

Бржозовская К. М. Методические приёмы контроля в курсе «Теория и методика обучения иностранным языкам» в языковых педагогических вузах / К. М. Бржозовская // Иностранные языки в школе.– 2009. – № 7. – С. 79–84.

Игна О. Н. Обучение будущих учителей иностранного языка управлению учебной деятельностью на уроке / О. Н. Игна // Научно-педагогическое обозрение. Pedagogical Review. – 2013. – № 2 ( 2). – С. 36–44.

Левина М. М. Технологии профессионального педагогического образования: учебник для студентов высших пед. учеб. заведений / М. М. Левина. – М.: Академия, 2001. – 272 с.

Майєр Н. В. Теоретико-методичні засади формування методичної компетентності у майбутніх викладачів французької мови: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02 / М. Н. Василівна. – К., 2016. – 735 с.

Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / О. Б. Бігич, Н. Ф. Бориско, Г. Е. Борецька та ін. / за заг. ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2013. – 590 с.

Методика обучения иностранным языкам в средней школе / Г. В. Рогова, Ф. М. Рабинович, Т. Е. Сахарова. – М.: Просвещение, 1991. – 287 с.

Миньяр-Белоручев Р. К. Методический словарь: толковый словарь терминов методики обучения языкам / Р. К. Миньяр-Белоручев. – М.: Стелла, 1996. – 144 с.

Мойсеюк Н. Є. Педагогіка: навч. посібник для студ. вищ. навч. закладів. – Вид. 5-те, доп. і перероб. / Н. Є. Мойсенюк.– К., 2007. – 655 с.

Москалева И. С. Технология профессионально-направленного обучения в подготовке учителя иностранного языка / И. С. Москалева // Иностранные языки в школе. – 2007 – № 7. – С. 78–82.

Національний освітній глосарій: вища освіта / авт.-уклад.: І. І. Бабин, Я. Я. Болюбаш, А. А. Гармаш та ін. – К.: ТОВ «Видавничий дім Плеяди», 2011. – 100 с.

Пассов Е. И. Урок иностранного языка / Е. И. Пассов, Н. Е. Кузовлева. – Ростов-на-Дону: Феникс; М.: Глосса-Пресс, 2010. – 640 с.

Поляков В. М. Комплекс видеофильмов для обучения студентов анализу урока иностранного языка / В. М. Поляков // Иностранные языки в школе. – 1988. – № 1 – С. 24–31.

Практический курс методики преподавания иностранных языков: учеб. пособие для студентов специальности «Современные иностранные языки» высших учебных заведений / П. К. Бабинская, Т. П. Леонтьева, И. М. Андреасян и др. – 4-е изд. – Минск: ТетраСистемс, 2006. – 288 с.

Словник української мови: в 11 томах / за заг. ред. І. К. Білодіда. – К.: Наукова думка, 1973. – Т. 4. (І–М). – 804 с.

Талызина Н. Ф. Педагогическая психология: yчеб. пособие для студ. средних пед. учеб. заведений / Н. Ф. Талызина. – М.: Изд. центр «Академия», 1998. – 288 с.

Тарнопольський О. Б. Методика навчання іншомовної мовленнєвої діяльності у вищому мовному закладі освіти: навч. посібник / О. Б. Тарнопольський. – К.: Фірма «ІНКОС», 2006. – 248 с.

Цветкова З. М. Основные вопросы методики обучения в педагогических институтах и на факультетах иностранных языков / З. М. Цветкова // Иностранные языки в школе. Специальный выпуск «Золотые страницы». – 2010. – № 4. – С. 115–122.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-03