TRAINING TEACHERS OF TECHNOLOGY IN THE CONTEXT OF FORMATION OF EUROPEAN EDUCATIONAL SPACE

Authors

  • V. BORYSOV

Keywords:

teacher of technology, professionalism, pedagogical process

Abstract

In the context of the formation of European educational space there is obviously a demand for a professional teacher, capable of working in different educational systems. The article substantiates that the primary mechanism for improving the system of training of future teachers of technology is the activation of educational activity of the subject of training, the formation of his desire for self-selection of targets, the ability to take responsibility for personal choice and its consequences. Views on the development of faculties, leading teacher training technologies are presented.

References

Богачевська-Хомяк М. Глобальні питання; регіональні цінності? / М. Богачевська-Хомяк // Вісник № 9. Випуск присвячений 10-річчю Програми ім. Фулбрайта в Україні. – 2003. – С. 8–10.

Бодріяр Ж. Симулякри і симуляція / Ж. Бодріяр – Харків: Основи, 2004. – 230 с.

Бондаренко В. І. Теоретичні і методичні засади формування іміджу майбутнього вчителя технологій у системі виховної роботи педагогічного університету: дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.07 / В. І. Бондаренко. – К., 2016. – 489 с.

Фуллан М. Сили змін. Вимірювання глибини освітніх реформ; пер. з англ. Галина і Роман Шиян / М. Фуллан. – Львів: Літопис, 2000. – 269 с.

Handbook of primary education in Europe / A. Blyth and M. Galton (eds.) – London, 1989. – Р. 421.

Published

2016-11-01

Issue

Section

THE IMPROVEMENT OF TRAINING OF FUTURE TEACHERS OF TECHNOLOGY AND WORK TRAINING