FORMATION OF GAMING COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS IN THE COURSE OF VOCATIONAL TRAINING

Authors

  • M. MARKO

Keywords:

readiness, gaming competence, educational gaming techniques, primary school teacher

Abstract

The article is devoted to the problem of preparing future elementary school teachers to use educational gaming techniques for professional and educational activities that is formation of students’ relative gaming competencies. With the reference to the theoretical analysis of the scientific literature the essence of the concept of «gaming competence» has been revealed, levels of its forming have been defined, the relation and correspondence between the levels and structural components of educational gaming techniques have been illustrated. Stages as well as the content of formation of future teachers’ readiness to use educational gaming techniques in professional educational activities have been stidied.

References

Вініас-Трофименко К. Б. Підвищення професійної компетентності педагога / К. Б. Вініас-Трофименко, Г. В. Лісовенко. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 176 с.

Глузман Н. А. Методико-математична компетентність майбутніх учителів початкових класів: монографія / Н. А. Глузман. – К.: Вища школа – ХХІ, 2010. – 407 с.

Зіненко І. М. Визначення структури математичної компетентності учнів старшого шкільного віку / І. М. Зіненко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2009. – № 2. – С. 165-174.

Зязюн І. А. Проективний аналіз технологій педагогічної дії / І. А. Зязюн // Педагогіка і психологія. Вісник АПН України. – 2010. – № 2 (67). – С. 22-33.

Занюк С. С. Психологія мотивації : навч. посібник / С. С. Занюк. – К.: Либідь, 2002. – 304 с.

Педагогічна майстерність / І. А. Зязюн, Л. В. Карамущенко, І. Ф. Кривонос та ін. – К.: Вища школа, 1997. – 349 с.

Хомич Л. О. Професійно-педагогічна підготовка вчителя початкових класів / Л. О. Хомич . – К.: Магістр-S, 1998. – 200 с.

Щербань П. М. Навчально-педагогічні ігри у вищих навчальних закладах : навч. посібник / П. М. Щербань. – К.: Вища школа, 2004. – 207 с.

Published

2016-11-01

Issue

Section

THE FEATURES OF PRESCHOOL AND PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ TRAINING