GENERAL CHARACTERISTICS OF THE EXERCISES ON THE FORMATION OF THE SPEECH SKILLS OF THE LINGUISTIC PHENOMENA USAGE SELECTED FROM AUTHENTIC ART WORKS
Keywords:
didactic and methodological principles, speech skills, English colloquial speech, component of the learning content, system of exercisesAbstract
The article presents general characteristics of the group of exercises on the formation of speech skills of the previously studied linguistic phenomena usage while doing the group of exercises on the linguistic material knowledge acquisition, based on the heroes’ speech examples from authentic art works. This group, consisting of eleven exercises, will ensure the achievement of one of the structural components of teaching English colloquial speech content – speech skills, i.e. the automatical usage of the linguistic phenomena in simplified (educational) conditions, which in prospect will provide estimated foreign communication with philological natural manifestations and aim at informal conversations themes which are typical for English speakers, presented in authentic art works.
References
Гурвич П. Б. Коррективно-подготовительный аспект методики преподавания иностранных языков: учеб. пособие / П. Б. Гурвич. – Владимир: ВГПИ, 1982. – 80 с.
Мартинова Р. Ю. Цілісна загальнодидактична модель змісту навчання іноземних мов / Р. Ю. Мартинова. – К.: Вища школа, 2004. – 454 с.
Мартинова Р. Ю. Системно-комунікативний спосіб навчання іноземних мов / Р. Ю. Мартинова // Український патент. – № 48831-А, 2002.
Пассов Е. И. Основные вопросы обучения иноязычной речи / Е. И. Пассов. – Воронеж: Изд-во Воронеж. гос. пед. ин-та, 1974. – 98 с.
Про вищу освіту: Закон України: офіційний текст: станом на 1 липня 2014 року. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556–18
Романюк А. С. Лингвистические знания как первый структурный компонент содержания обучения англоязычной разговорной речи / А. С. Романюк // Міжнародна науково-практична конференція «Педагогіка та психологія: перспективні та пріоритетні напрями наукових досліджень». – К.: ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2013. – С. 36–39.
Романюк А. С. Рецептивные и репродуктивные речевые навыки как структурный компонент содержания обучения англоязычной разговорной речи / А. С. Романюк // Научная дискуссия: вопросы педагогики и психологии. № 7 (16): сб. статей по материалам XVI междунар. заочной науч.-практ. конференции. – М.: Междунар. центр науки и образования, 2013. – С. 79–85.
Kinsella Sophie. Can you keep a secret? / Sophie Kinsella. – Dell, 2005. – 416 p.