METHODS OF ECONOMIC SUBJECTS INTEGRATED TEACHING BY MEANS OF THE ENGLISH LANGUAGE

Authors

  • S. V. BODNAR

Keywords:

integrated teaching, economic subjects, professional activity, foreign language speech activity

Abstract

The article discloses the problem of economic subjects integrated teaching by means of the foreign language. The characteristics of the integrated teaching are presented. The peculiarities of the economic subjects integrated teaching by means of the foreign language are highlighted. Professional knowledge and skills that students are to master both in the native and in the foreign languages for professional material application into practice in the foreign language are described. The methods of economic subjects integrated teaching by means of the foreign language, the aim of which is to develop students’ ability to implement professional actions that are gradually getting more complicated in a foreign language, have been introduced. The model of stage-by-stage realization of the integrated teaching of two kinds of activity (professional and foreign language) with the description of the interconnected components of the teaching process has been elaborated and presented in the article.

References

Загвязинский В. И. Теория обучения: современная интерпретация: учеб. пособие для студентов высших пед. учеб. заведений / В. И. Загвязинский. – М.: Академия, 2001. – 192 с.

Зверев И. Д. Межпредметные связи в современной школе / И. Д. Зверев, В. Н. Максимова. – М.: Педагогика, 1981. – 160 с.

Мартынова Р. Ю. Методологические основы презентации как вида речеводеятельности / Р. Ю. Мартынова. – Одесса: Изд-во ООО «Лерадрук», 2012. – 99 с.

Мартынова Р. Ю. Виды интегрированных процессов обучения профессиональной деятельности студентов неязыковых вузов / Р. Ю. Мартынова // Науковий вісник ПНПУ імені К. Д. Ушинського: зб. наук. праць. – Одеса, 2010. – № 9. – C. 80–88.

Мартынова Р. Ю. Целостная общедидактическая модель содержания обучения иностранным языкам: монография / Р. Ю. Мартынова. – М.: Высшая школа, 2004. – 454 с.

Психология высшей школы: особенности деятельности студентов и преподавателей вуза: монография / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск: Изд-во БГУ, 1978. – 319 с.

Проект концепции развития образования Украины на период 2015–2025 гг. [Электронный ресурс] Режим доступа: http://mon.gov.ua/ua/pr-viddil/1312/1390288033/1414672797/

Стиркіна Ю. С. Дидактичні засади підготовки майбутніх учителів іноземної мови до викладання інтегрованих курсів: автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.04 / Ю. С. Стиркіна. – К., 2002. – 31 с.

Published

2015-04-29