AESTHATIC EDUCATION OF STUDENTS BY MEANS OF FOREIGN ART CULTURE AS INTERDISCIPLANARY PROBLEM

Authors

  • T. V. BATRAK

Keywords:

aesthetic, education, students, contemporary, art

Abstract

The concept of «aesthetics» and «aesthetic education» as the subject matter of psychologists, philosophers and teachers has been analysed. The concept of modern aesthetic education has been actualized, The factors that influence its content and form in the context of higher education in Ukraine have been singled out. Basic directions of aesthetic education of students by means of foreign art culture at the university have been studied. The main age features of the youth have been characterized, causing the necessity of solving problems of selection of more productive forms and methods of aesthetic education for this age group. The necessity of implementation of the samples of both classic and contemporary art to the process of aesthetic education have been emphasized.

References

Ананьин С. А. Эстетическое воспитание / С. А. Ананьин // Путь просвещения. – 1922. – № 2–3. – С. 89–106.

Баумгартен А. Г. Философские размышления о некоторых вопросах, касающихся поэтического произведения / Meditationes philosophicae de nonnulis ad poëma pertinentibus. Halle, 1735 [пер. Р. Клейса] / А. Г. Баумгартен // История эстетики. Памятники мировой эстетической мысли: в 5 томах. Т. 2: Эстетические учения XVII–XVIII веков. – М.: Искусство, 1964. – С. 451–452.

Баумгартен А. Г. Эстетика, предназначеная для лекций / Aestetica acromatica partes 1–2. 1750–1758; [пер. В. Зубова] / А. Г. Баумгартен // История эстетики. Памятники мировой эстетической мысли в 5 томах. Т. 2: Эстетические учения XVII–XVIII веков. – М.: Искусство, 1964. – С. 452–465.

Бех I. Акценти мистецької творчості та виховання особистості / І. Бех // Естетика і етика педагогічної дії . – 2012. – Вип. 3. – С. 38–43.

Бітаєв В. А. Естетичне виховання і гуманізація особи: автореф. дис... д-ра філос. наук: 09.00.08 / В. А. Бітаєв. – Луганськ, 2004. — 37 с.

Борев Ю. Б. Эстетика: учебник / Ю. Б. Борев. – М.: Высшая школа, 2002. – 511 с.

Выготский Л. С. Педагогическая психология; под ред. В. В. Давыдова / Л. С. Выготский. –М.: Педагогика, 1991. – 480 с.

Витковская Н. С . Формирование эстетической культуры младших школьников6 из опыта работы / Н. С. Витковская, А. Б. Щербо, Д. Н. Джола. – К.: Рад. школа, 1985. – 134 с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 456 с.

Эльконин Д. Б. Избранные психологические труды: проблемы возрастной и педагогической психологи; под ред. Д. И. Фельдштейн / Д. Б. Эльконин. – М.: Изд-во Междунар. пед. академии, 1995 р. – 224 с.

Эстетика: учеб. пособие для студентов гуманитар. ф-тов вузов; под общ. ред. П. Т. Левчук. – К.: Вища школа, 1991.

Зязюн І. А. Естетичні засади педагогічної майстерності / І. А. Зязюн // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка. – Полтава, 2008. – Вип. 5. – Серія «Педагогічні науки». – С. 5–11.

Зязюн І. А., Сагач Г. М. Краса педагогічної дії / І. А. Зязюн, Г. М. Сагач. – К.: Укр.-фін. інститут менеджменту і бізнесу, 1997. – 302 с.

Каган М. Эстетика как философская наука / М. Каган. – СПб.: Петрополис, 1997. – 544 с.

Калашник Н. Г. Густосологія. Теорія і практикаформування естетичних смаків: навч. посібник для загальноосвітніх навчальних закладів України / Н. Г. Калашник. – Запоріжжя: Поліграф, 2004.

Методология педагогических исследований; сб. науч. трудов (под ред. А. И. Пискунова, Г. В. Воробьёва). – М.: Педагогика, 1986. – 165 с.

Миропольська Н. Є. Естетичне і художнє:логіка педагогічного взаємозв’язку / Н. Є. Миропольська // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. – К.; Запоріжжя, 2001. – Вип. 5. – С. 274–277.

Миропольська Н. Є Творча діяльність учнів у мистецькій сфері як складова процесу естетичного виховання / Н. Є. Миропольська // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). – Бердянськ: БДПУ, 2006. – № 2.

Національна доктрина розвитку освіти. – К., 2002. [Електронний ресурс], – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/347/2002

Ортинський В. Л. Естетичне виховання курсантів вищих навчальних закладів МВС України: навч.- метод. посібник / В. Л. Ортинський, В. І. Ряшко. – Львів: ЛьвДУВС, 2010. – 336 с.

Просіна. О. В. Технології інтегрованого викладання предметів «Мистецтво» та «Художня культура» в загальноосвітній школі: навч.-метод. посібник / О. В. Просіна. – Луганськ: СПДРєзніков В. С., 2007. – 200 с.

Рзаєв Ш. Р. Система естетичного виховання С. І. Миропольського / Ш. Р. Рзаєв // С. І. Миропольський: вчений, педагог, методист: зб. наук. праць. Серія «Педагогіка і психологія». Вип. 3. – Харків: ХДПУ, 1997. – С. 58–65.

Семашко О. М. Естетичне виховання в умовах нової соціальної естетичної реальності в Україні / О. М. Семашко // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка. – Полтава, 2008. – Вип. 5: Серія «Педагогічні науки». – С. 5–11.

Сургай С. О. Естетичне виховання студентської молоді засобами масової інформації: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.07 / С. О. Сургай. – Луганськ, 2010. – 20 с.

Философская энциклопедия / гл. ред. Ф. В. Константинов. – М.: Сов. энциклопедия», 1970. – Т. 5 – 740 с

Шмагало Р. Т. Мистецька освіта й мистецтво в культуротворчому процесі України ХХ–ХХІ століть: навч. посібник / Р. Шмагало, Г. Покотило, П. Ляшкевич, І. Гнатишин, Т. Бей. – Львів: ЛНАМ; Тернопіль: Мандрівець, 2013. – 292 с.

Published

2015-03-03