LINGUO-DIDACTIC MODEL OF INTEGRATED TEACHING OF ENGLISH SPEECH PRESENTATION OF TECHNICAL EQUIPMENT TO FUTURE POWER ENGINEERS

Authors

  • R. U. MARTYNOVA
  • O. V. POPEL

Keywords:

Linguo-didactic model, synthesized learning objectives, synthesized elements learning objects, synthesized components of learning content, synthesized teaching methods, synthesized means of learning

Abstract

The article deals with the necessity of consideration a foreign language not as an academic subject, butas a means of acquiring and presentation of knowledge in the sphere of professional discipline "RefrigeratingMachines and Installations». A linguo-didactic model that represents the integration of these subjects and itselements has been developed. This model comprises the aims of teaching, elements in teaching subjects,components of teaching content and methods, means and results of the teaching process.

References

Мартинова Р. Ю. Сутність і структура процесуальної інтеграції професійної та іншомовної мовленнєвої діяльності / Р. Ю. Мартинова // Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету. – 2012 – № 4. – С. 63–69

Синица И. Е. Психология письменной речи учащихся / И. Е. Синица – К.: Рад. школа, 1976. – 168 с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 374 с.

Published

2014-02-25