EXPERIMENTAL VERIFICATION OF METHODOLOGY OF TEACHING ENGLISH VOCABULARY TO STUDENTS SPECIALIZING IN VITAL ACTIVITY SAFETY
Keywords:
English lexical competence, virtual learning environment, methodological experiment, future specialist in safety of vital activityAbstract
In the article the methodological experiment has been described. With the help of statistic Student criteria(t) the hypothesis concerning the insignificant difference between the level of English lexical competence ofstudents in control and experimental groups has been tested. The results of the experimental teaching have beenanalyzed and it has been proved that the created methodology of teaching English vocabulary to studentsspecializing in vital activity safety in virtual learning environment is effective.
References
Барковський В. В. Теорія ймовірностей та математична статистика / В. В. Барковський, Н. В. Барковська, О. К. Лопатін. – К.: Центр навч. л-ри, 2006. – 424 с.
Гурвич П. Б. Теория и практика эксперимента в методике преподавания иностранных языков / П. Б. Гуревич. – Владимир: Владимир. гос. пед. ин-т, 1980. – 104 с.
Мокрєєва Н. Г. Про вплив контексту на розуміння незнайомої лексики при читанні / Н. Г. Мокрєєва // Методика викладання іноземних мов: Респ. наук.-метод. збірник. – 1970. – Вип. 5. – C. 119–123.