FORMATION OF ENGLISH LINGUOSOCIOCULTURAL COMPETENCY OF A STUDENT MAJORING IN PHILOLOGY-RELATED SPECIALITY: THEORY AND PRACTICE
Keywords:
linguosociocultural competency, the English language, experiential learning, student majoring in Philology-related specialityAbstract
In the article the author analyses the notion of English linguosociocultural competency of a student fromthe viewpoint of modern FLT methodology, defines the content of the competency formation, grounds theimportance of experiential learning and concretizes peculiarities of experiential learning implementation informing English linguosociocultural competency of a student majoring in Philology-related speciality in tertiaryinstitutions and considering Ukrainian and world societies development nowadays.
References
Методика формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетенції: курс лекцій: навч.-метод. посібник для студ. мовних спец. осв.-кваліф. рівня «магістр» / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін.; за ред. С. Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2011. – 344 с.
Навчально-інформаційний ресурс Британської Ради. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.britishcouncil.org/learning-faq-the-english-language.htm
Ніколаєва С. Ю. Цілі навчання іноземних мов в аспекті компетентісного підходу / С. Ю. Ніколаєва // Іноземні мови. – 2010. – № 2 . – С. 11–17.
Рауд Н. «Экспериментальное» обучение как возможность активизации учащихся при изучении сквозных тем. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http: // www.narva.ut.ee / sites/ default/ files/narva_files/Niina%20Raud.pdf