U.S. FOREIGN LANGUAGES EDUCATION: MULTICULTURAL PRINCIPLES
Keywords:
foreign language education, the United States, multiculturalism, secondary schoolAbstract
The article examines different approaches to the interpretation of the term "multicultural education" andsubstantiates the author's vision of this category. Major multicultural principles of foreign language educationat secondary schools in the United States have been singled out, namely: effective language education policydirectly determined at the national, regional and local levels; the formation of a new paradigm of education inforeign languages, rethinking the functions of a foreign language; upgrade of content of foreign language schooleducation, development of their own policies of multicultural education by a school district and the specificinstitution, integration of bilingual education.
References
Гаганова О. К. Поликультурное образование в США: теоретические основы и содержание / О. К . Гаганова. // Педагогика. – 2005. – № 1. – С.86–95.
Дмитриев Г. Д. Теоретико-практические аспекты многокультурного образования в США / Г. Д. Дмитриев // Педагогика. – 1999. – № 7. – С. 107–117.
Дмитриев Г. Д. Многокультурность как дидактический принцип / Г. Д. Дмитриев // Педагогика. – 2000. – № 10. – С. 3–11.
Литвинов О.І. Двомовний аспект полікультурної освіти у школах США / О. І. Литвинов // Педагогіка і психологія. – 1998. – № 4. – С. 119–127.
Малькова З. А. Тринадцать лет спустя: американская школа-96 / З. А. Малькова // Педагогика. – 1996. – № 5. – С. 102–110.
Наушабаева С. У. Проблема поликультурного образования в американской педагогике (анализ концепции Д. Бэнкса) / С. У. Наушабаева // Педагогика. – 1993. – № 1. – С. 104–110.