TECHNOLOGY OF THE INTENDING MUSIC TEACHERS’ TRAINING FOR THE USE OF COMPUTER TECHNOLOGIES: THE EXPERIMENT ORGANIZATION AND RESULTS
Keywords:
intending music teacher’s training technology, computer technologies, criteria and indicators for determination of readiness levele, experiment resultsAbstract
The article presents a technology of future music teachers’s training to use computer technologies in professional activity. In particular, the focus has been made on defining diagnostic -based, semantic and procedural components of the mentioned technology. The analysis and interpretation of the results of the formation experiment have been given. The experiment included practical implementation of each of the components of the mentioned technology, and introduction of the elective course “Music information” into the educational process of the experimental groups. There has been shown a dynamics of raise in indicators, as well as in the levels of formation of intending music teachers’ readiness for the use of computer technologies in professional activity.
References
Бондаренко А. І. Музична інформатика: навч. посібник /А. І. Бондаренко, В. Д. Шульгіна. – К.: НАКККІМ, 2011. – 190 с.
Грабарь М. И. Применение математической статистики в педагогических исследованиях: непараметрические методы / М. И. Грабарь, К. А. Краснянская. – М.: Педагогика, 1977. – 136 с.
Дибкова Л. М. Інформатика і комп’ютерна техніка: нав. посібник / Л. М. Дибкова.– 3-є вид., доп. – К.: Академвидав, 2011. – 464 с.
Кремень В. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті і формування інформаційного суспільства / В. Кремень // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2006. – № 6. – С. 4–8.
Чайка В. М. Основи дидактики: навч. посібник / В. М. Чайка. – К.: Академвидав, 2011. – 240 с.