THE AUTHOR`S COURSE «DEUTSCH NACH ENGLISCH 4» FOR FUTURE MANAGERS IN TOURISM
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.4.21Keywords:
author’s course, German after English, experimental research study, future managers in tourism, high educational establishmentsAbstract
This paper presents some problematic aspects in scientific methods of experimental research study. As a result of a comprehensive analysis of the development of such experimental education at present it is possible to determine the priority directions of its further modernization, which provide for the needs of the labour market, the formation of an optimal network of tourism management schools, a system of quality assurance of vocational education, diversification of funding by delegating more powers to regional education authorities. The experimental research study results with the author`s course “German after English 4” for future managers in tourism, that are described in the article, are to enhance the role and responsibility of social partners, businesses, trends and quality requirements of the skilled workers. The education market and the labour market should be developed through the implementation of a common methodology for their monitoring on the state basis in order to train future skilled tourist managers in higher educational establishments and creating together with employers on the state basis the vocational schools, that are specialized in training centres for skilled workers using the dual training system.
References
Електронні засоби навчання іноземних мов студентів: досвід розробки й апробації: колективна монографія за заг. і наук. ред. О. Б. Бігич. / О. Б. Бігич, М. М. Волошинова, О. А. Мацнєва, Д. А. Руснак, О. М. Метьолкіна, Т. Г. Кириченко, Т. І. Коробейнікова, Я. В. Окопна. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2012. – 160 с.
Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів; за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. / О. Б. Бігич, Н. Ф. Бориско, Г. Е. Борецька та ін. – К.: Ленвіт, 2013. – 590 с.
Мойсеюк Н. Є. Педагогіка: навч. посібник для студ. вищих навч. закладів – Вид. 5-те, доп. і перероб. / Н. Є. Мойсенюк. – К., 2007. – 655 с.
Національний освітній глосарій: вища освіта / авт.-уклад.: І. І. Бабин, Я. Я. Болюбаш, А. А. Гармаш і ін. – К.: ТОВ «Видавничий дім Плеяди», 2011. – 100 с.
Окопна Я. В. Робоча програма нормативної навчальної дисципліни іноземна мова (за професійним спрямуванням) напрям підготовки 6.140103 «Туризм» / Я. В. Окопна // Робоча програма нормативної навчальної дисципліни іноземна мова (за професійним спрямуванням) напрям підготовки 6.140103 «Туризм». – К.: НУХТ, 2013. – 37 с.
Сучасний студент у контексті особистісно-діяльнісного підходу: за результатами науково-методичних досліджень: колективна монографія за заг. і наук. ред. О. Б. Бігич / О. Б. Бігич, М. М. Волошинова, М. С. Гладунов, Я. В. Окопна. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2014. – 148 с.
Теорія і практика формування іншомовної професійно орієнтованої компетентності в говорінні у студентів нелінгвістичних спеціальностей: колективна монографія за заг. і наук. ред. О. Б. Бігич / О. Б. Бігич, Л. В. Бондар, М. М. Волошинова, Л. О. Максименко, О. М. Огуй, І. О. Сімкова, Я. В. Окопна. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2013. – 383 с.