КРОС-ПЕДАГОГІКА ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВ 8–9 КЛАСІВ НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.31Ключові слова:
крос-педагогіка, графічна культура, формування, учні 8–9 класів, уроки технологіїАнотація
Детально розглядається використання технології крос-педагогіки для формування графічної культури учнів на уроках технологій 8-9 класів. Відзначається, що крос-педагогіка є інноваційною технологією, яка забезпечує ефективність і результативність навчального процесу. Висвітлюються основні принципи крос-педагогіки та її вплив на формування графічної культури учнів на уроках технологій. Досліджуються різні методи використання крос-педагогіки на уроках технологій: групова робота, проєктна діяльність, інтерактивні методи тощо, а також їх переваги та недоліки. Наводяться конкретні приклади використання крос-педагогіки для формування графічної культури учнів 8–9 класів, що дозволяє читачеві краще зрозуміти сутність технології та її можливості. Розглянуті різні види крос-педагогіки, включаючи крос-культурну, крос-курсову та крос-дисциплінарну педагогіку, а також приклади використання різних інструментів технології крос-педагогіки для підвищення ефективності формування графічної культури учнів на уроках технологій. Досліджено роль вчителя у застосуванні крос- педагогіки на уроках технологій і вказано на необхідності підготовки педагогічного персоналу до використання цієї технології. Встановлено, що використання крос-педагогіки на уроках технологій є ефективним засобом формування графічної культури учнів та сприяє їх успішному навчанню.
Посилання
Гайдаєнко Л. О., Ковальова І. В., Холод Т. М. Крос-педагогіка в системі формування культури інтелектуальної праці. Східноєвропейський науковий журнал. 2019. Т. 7. № 2. С. 83–89.
Іваненко М., Семеног В. Крос-педагогіка як засіб підвищення якості освіти. Педагогічний процес: теорія та практика. 2016. № 1. С. 34–41.
Карпенко І. О. Крос-педагогіка: історія розвитку, принципи, переваги та особливості застосування в сучасних умовах. Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія: Педагогічні науки. 2019. Вип. 5. С. 54–59.
Карпенко І., Сергієнко О. Використання крос-педагогіки на уроках технологій: теорія та практика. Наукові записки Інституту педагогіки НАПН України. 2017. № 1. С. 121–128.
Кононенко І. Використання крос-педагогіки в навчальному процесі з метою формування ключових компетенцій у студентів. Вісник Львівської політехніки. 2018. № 903. С. 57–62.
Кравчук І. Крос-педагогіка: ідеї та реалії вітчизняної школи. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал. 2019. Т. 9. № 5. С. 5–19.
Люта О. В. Роль крос-педагогіки в підготовці майбутніх учителів технології. Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського. 2019. Т. 5. № 1. С. 110–116.
Хоменко О. І., Попадюк Н. Ю. Використання крос-педагогіки на уроках технологій як засіб формування графічної культури учнів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти. 2017. Вип. 33. С. 130–134.
Шиян І. Крос-педагогіка як засіб розвитку творчих здібностей учнів. Інноваційна педагогіка. 2019. № 1 (16). С. 123–127.
Heick T. The definition of blended learning. TeachThought. URL: https://www.teachthought.com/blended-learning-2/the-definition-of-blended-learning/
Kemp J., Livingstone D. Cross-curricular teaching and learning in the secondary school--arts: Visual arts, music, drama, dance and media. Routledge. 2015. Р. 63–70.
Lin C.-Y., Chiu Y.-C., Lin C.-P. Using cross-curricular teaching approach in design education: A case study of elementary schools in Taiwan. The Journal of Educational Research. 2014. № 107 (6). Р. 506–514.
Nakamura J., Csikszentmihalyi M. The concept of flow. In Flow and the foundations of positive psychology. Springer Netherlands. 2014. Р. 239–263.