ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ ДО ГУРТКОВОЇ РОБОТИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.22.2.18

Ключові слова:

учитель технологій, професійна підготовка, позашкільна освіта, гурткова робота

Анотація

Розкрито значення гуртків закладів позашкільної освіти, позаурочної та позакласної роботи в школі. Охарактеризовано організацію діяльності та забезпечення навчального процесу в закладах позашкільної освіти під час дії воєнного стану. Узагальнено нормативно-правові документи і рекомендації, яких доцільно дотримуватися керівникові гуртка в сучасних умовах надання освітніх послуг. Проаналізовано особливості організації та проведення гурткових занять у дистанційному режимі і встановлено, які умови виникають у процесі такого навчання. Розкрито переваги дистанційного навчання та сукупність заходів для його впровадження: засоби надання освітніх матеріалів для гуртківців; засоби контролю за виконанням поставлених завдань; засоби інтерактивної співпраці педагога з гуртківцями; можливість поповнення курсу новою інформацією. Запропоновано форми проведення гурткових занять і доступні програмні продукти на початку організації дистанційної форми роботи гуртка. Зазначено, що під керівництвом учителя технологій учні займаються у гуртках художньо-естетичного, науково-технічного напрямів і проєктують вироби з різних конструкційних матеріалів. Описано основні етапи проєктування виробів. Встановлено, що у гуртківців формуються такі компетентності: пізнавальна, практична, творча, соціальна. Проведено анкетування учнів і встановлено, що гурткова діяльність є корисною і цікавою для них, якщо завчасно врахувати потреби, особисті здібності та навчальні можливості вихованців. З’ясовано, що вагомість та актуальність дослідження обумовлені необхідністю пошуку нових підходів до роботи гуртків, визначенням умов їх ефективної діяльності у зв’язку із врахуванням сучасних умов навчання, важливістю розроблення методичного забезпечення для впровадження дистанційної форми проведення занять і подальшого впровадження STEM-підходу.

Посилання

Закон України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 р. № 2136-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/21360?msclkid=889d9c93b04711ecbe29d874423 f7990#Text

Методичний посібник для керівників гуртків декоративно-ужиткового профілю художньо-естетичного напряму позашкільної освіти «Рукоділля для душі». URL: https://udcpo.com.ua/methodwork/

Методичні рекомендації для керівників гуртків декоративно-ужиткового (образотворчого) профілів. URL: https://udcpo.com.ua/method-work/

Методичні рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу керівника гуртка художньо-естетичного напряму позашкільної освіти в дистанційному (онлайн) режимі. URL: https://udcpo.com.ua/method-work/

Положення про проведення Всеукраїнських масових заходів серед дітей та учнівської молоді з художньо-естетичного напряму. URL: https://udcpo.com.ua/%D0%BF%D0%BE%D0%BB% D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B%D1%8F/

Про організацію освітньої діяльності в закладах позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-organizaciyu-osvitnoyi-diyalnosti-v-zakladah-pozashkilnoyi-osviti-u-20222023-navchalnomu-roci

Рекомендації з досвіду роботи педагогів-позашкільників для керівників гуртків творчих колективів з метою організації гурткової роботи, використовуючи різні форми освітнього процесу в умовах воєнного стану. URL: https://udcpo.com.ua/method-work/

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-30