FORMATION OF COMMUNICATIVE COMPETENCE AS METHOD OF FORMING PROFESSIONALISM OF FUTURE TUTORS OF PRESCHOOL INSTITUTIONS

Authors

  • K. SAVCHENKO

Keywords:

communicative competence, competence, future preschool teacher

Abstract

In article problems of forming of communicative competence of future teachers are considered. The concept communicative competence is considered, communication of communicative competence with professional is shown. Implementation of subject role plays on forming of communicative competence of future specialists of the higher school is shown. In modern conditions the need for people who have gained professional knowledge which uses masterfully culture of speech communication and capable to address in a native and foreign language is rather sharply felt. Successful implementation of ideas of programs to a large extent depends on the teacher, the level of its professionalism. Cardinal reforming of life of society has created real prerequisites for considerable transformations in economy, culture, science, there are against global integration into world educational space, growth of a role of ethnic cultural factors and national consciousness, essential increase of requirements to professional competence of specialists, upgrades of an education system

References

Бодров В. А. Психологические исследования проблемы профессионализации личности / В. А. Бодров //Психологическое исследование формирования личности профессионала. – М.: Наука, 1991. – С. 3–26.

Бурменская Г. В. Современная американская психология развития / Г. В. Бурменская. – М.: МГУ, 1996. – 226 с.

Кашманова Т. С. Розвиток педагогічної освіти у США (1960–2000 рр.): дис. … д-ра пед. наук: 19.00.04. / Т. С. Кашманова – К., 2002. – 397 с.

Киричук К. Н. Формування творчої особистості вчителя / К. Н. Кичук. – К.: Вища школа, 1991. – 342 с.

Кларин М. В. Инновационные модели обучения в зарубежных педагогических поисках / М. В. Кларин – М.: МГУ, 1994. – 168 с.

Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования / И. А. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2003 – №5. – С. 4–12.

Скляренко Н. К. Як навчати сьогодні іноземних мов (концепція) / Н. К. Скляренко // Іноземні мови. – 1995. – №1. – С. 5–8.

Чернявская Л. А. Роль коммуникативных задач и учет ситуаций общения при обучении чтению / Л. А. Чернявская // Иностранный язык в школе. – 1986. – №3. – С. 20–25.

Published

2016-11-01

Issue

Section

THE FEATURES OF PRESCHOOL AND PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ TRAINING