INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY IN ORGANIZATION OF EXTRACURRICULAR WORK WITH GIFTED STUDENTS IN THE SYSTEM OF THE LITERARY EDUCATION
Keywords:
information and communication technology, extracurricular work, a gifted student, the literary and creative abilityAbstract
The article deals with the issue of features of the use of information and communication technology in organizing extra-curricular activities with the literary gifted students. Main attention is drawn on the effective forms and methods of information and communication technology for the successful conduction of extra-curricular activities with gifted high school students in literary education system, in particular such as: web quests, QR-codes, QR-quests, Google Groups, multimedia presentations, blogging, virtual tours, use of interactive whiteboards, educational forums, databases educational resources, virtual libraries, creating the electronic portfolio, media library of educational material, comics, doodles, clouds of words etc.
References
Воронкін О. С. Можливості використання системи QR-кодів у вищій школі / О. С. Воронкін // FOSS Lviv 2014: зб. наук. праць четвертої Міжнародної науково-практичної конференції (24–27 квітня 2014 р., м. Львів). – Львів, 2014. – С. 145–149. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://tdo.at.ua/publ/ distance_education/qr_cod/1-1-0-58.
Кадемія М. Ю. Інноваційні технології навчання: словник-глосарій: навч. посібник для студентів і викладачів / М. Ю. Кадемія, Л. С. Євсюкова, Т. В. Ткаченко. – Львів: СПОЛОМ, 2011. – 196 с.
Куцевол О. М. Методика викладання української літератури (креативно-інноваційна стратегія) / О. М. Куцевол. – К.: Освіта України, 2009. – 464 с.
Ситченко А. Л. Методика навчання української літератури в загальноосвітніх закладах: навч. посібник для студентів-філологів / А. Л. Ситченко. – К.: Ленвіт, 2011. – 291 с.
Токмань Г. Л. Методика навчання української літератури в середній школі: підручник / Г. Л. Токмань. – К.: ВЦ «Академія», 2012. – 309 с.
Шуляр В. І. Сучасний урок літератури: технологічні моделі: навч. посібник / В. І. Шуляр. – Миколаїв: Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2009. – 136 с.
Шуляр В. І. Урок літератури в умовах 12-річної школи: 5–9 класи: метод. посібник / В. І. Шуляр. – 2-ге вид. – Миколаїв: Іліон, 2008. – 284 с.