THE CONTENT OF EXPERIMENTAL TEACHING OF FUTURE PROGRAMMERS IN FORMING FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATION SKILLS WITHIN COMFORTABLE LEARNING ENVIRONMENT
Keywords:
foreign language communicative skills, comfortable learning environment, virtual learning environment, experimental learningAbstract
The problem of foreign language communicative skills building in the conditions of a comfortable learning environment has been considered. Specific features of virtual learning environment construction and operation have been analysed. The content of experimental learning for future programmers with the focus on building their foreign language communicative skills in the conditions of a comfortable learning environment, organised on the basis of the Department of Foreign Languages for Sciences, Lviv National Ivan Franko University, has been characterised in detail.
References
Абаньшина А. С., Курликова Л. В. Мультисенсорний метод як засіб формування мовної компетенції та стійкої мотивації школярів до вивчення англійської мови / А. С. Абаньшина, Л. В. Курликова // Матеріали II Міжнародної конференції «Сучасні підходи до навчання іноземної мови: шляхи інтеграції школи та ВНЗ». – Харків, 2013. – С. 13–14.
Жовнірук З. та ін. Навчальна програма рівневого вивчення англійської та німецької мов для студентів природничих факультетів університету / З. Жовнірук, Г. Ісаєва, Н. Микитенко, М. Ратич, Л. Тимчишин, М. Федина, Т. Яхонтова. – Львів, 2010. – 46 с.
Маслоу А. Г. Мотивация и личность / А. Г. Маслоу. – СПб.: Евразия, 1999. – 478 с.
Мойсеюк Н. Є. Педагогіка: навч. посібник. – 5-е вид., доп. і перероб. / Н. Є. Мойсеюк. – К., 2007. – 656 с.
Освіта і навчання. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukma.edu.ua/
Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.univer.kharkov.ua/
21st Century Learning Environments. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.oecd.org/edu/country-studies/21stcenturylearningenvironments.htm
Adams A. Rules for Web-conferencing / A. Adams. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://web-conferencing-services.toptenreviews.com/web-conference-etiquette.html
Bruner J. S. The relevance of education / J. S. Bruner. – New York: Norton, 1973. – 176 p.
Creating Effective Teaching and Learning Environments. First Results from TALIS. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.oecd.org/education/school/43023606
Hannafin M. Open Learning Environments: Foundations, methods and models / M. Hannafin, S. Land, K. Oliver // Instructional design theories and model: A New Paradigm of Instructional Theory / Ed. By Reigeluth C. M. – Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. – 1999. – P. 115–140.
Reference Level Descriptions (RLD) – Council of Europe. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/cadrel_en.asp
Shea V. Netiquette / V. Shea. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://albion.com/bookNetiquette
The Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD). [Електронний ресурс]. –Режим доступу: http://www.oecd.org.